ورود خودروها با تقلب انجام شد

واکنش گمرک به واردات 144 دستگاه پورشه

رئیس کل گمرک ایران با اعلام اینکه ورود 144 دستگاه پورشه به کشور به صورت تقلب صورت گرفته است، گفت: کل خودروهای پورشه‌ای که از جزیره ابوموسی وارد شده بیش از 38 خودرو نیست.
کد خبر: ۵۷۷۸۷۲
واکنش گمرک به واردات 144 دستگاه پورشه

عباس معمارنژاد در گفتگو با مهر در مورد ورود غیرقانونی 144 دستگاه خودرو پورشه به کشور و تشکیل پرونده بررسی این موضوع در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ورود 144 دستگاه پورشه به کشور به صورت تقلب صورت گرفته است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته این موضوع یعنی تقلب فقط مشمول پورشه نیست و سایر کالاها و خودروهای مختلف را هم در بر می گیرد.

وی با بیان این که کل پورشه ای که از جزیره ابوموسی وارد شده بیش از 38 دستگاه خودرو نیست، عنوان کرد: این در حالی است که براساس مجوز و مصوبه دولت ساکنین جزیره ابوموسی می توانند بدون پرداخت هیچگونه حقوق ورودی و عوارض، یک خودرو وارد کنند.

رئیس کل گمرک ایران با طرح این مطلب که در مجوزها و مصوبات دولت هیچ اشاره به نوع خودرویی که این افراد وارد می کنند، نشده است، تصریح کرد: بر این اساس واردات این نوع خودرو طبق مصوبه دولت است و غیرقانونی نیست.

فداحسین مالکی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته از تشکیل پرونده واردات غیرقانونی 144 دستگاه خودرو پورشه خبرداد و گفت: فردی در جزیره ابوموسی با کارت بازرگانی چند نفر اقدام به وارد کردن 144 دستگاه پورشه و پیش فروش آن به مردم کرده است که ما به دنبال آن هستیم تا جلوی ضرر و زیان مردم گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
۰
۰
خیلی جالبه!مردم بیچاره ما وقتی از بانه 1 دونه كولر گازی و یه تلویزیون با خودشان میارن باید از 3 تا ایست بازرسی عبور كنند و كلی جواب بدن بعد 144 تا ماشینی كه قیمتشون از بعضی پروژه های عمرانی ما خیلی بالاتره تو روز روشن و مقابل چشم گمرك وارد كشور میشه جای تاسف فراوان داره
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
۰
۰
فقط اینو باید بگم كه دست گمرك و اون كسی كه این ماشینا رو وارد كرده تو یه كاسست

نیازمندی ها