پژوهش جدید دانشگاه سیدنی و دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می‌دهد بزرگسالانی که روزانه 11 ساعت یا بیشتر را به نشستن اختصاص می‌دهند در مقایسه با سایرین در خطر بالایی از مرگ قرار دارند.
کد خبر: ۵۶۷۴۵۳

دکتر "هاید وندر پلاگ" سرپرست این پژوهش می گوید زمان نشستن افراد در منزل، سرکار، پشت ماشین باید با ایستادن و پیاده روی حداقل 30 دقیقه ای، کاهش یابد.

تحقیق مشابهی نیز پاییز سال گذشته بر لزوم کاهش زمان نشستن انجام گرفته بود، اما طی این پژوهش نشان داده شده است که طول عمر افرادی که به مدت شش ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند در مقایسه با سایرین 4.8 سال کمتر است.

با در نظر گرفتن مولفه هایی نظیر سن، رژیم غذایی و ورزش کردن محققان دریافتند افرادی که بالاترین میزان عادت بی تحرکی را دارند در خطر بسیار بالایی از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و مرگ زودرس قرار دارند.

این بدین معناست که افراد بالای 25 سالی که تنها یک ساعت پای تلویزیون می نشینند، طول عمرشان 21.8 دقیقه کاهش می یابد و این در حالی است که کشیدن یک نخ سیگار 11 دقیقه از عمر انسان را کاهش می دهد.

یافته های پژوهشی نشان داده است: نشستن طولانی مدت به این علت مضر است چراکه به اندازه موقع ایستادن کالری نمی سوزانید و علاوه بر این بی تحرکی تولید نوعی مولکول موسوم به "لیپوپروتئین لیپاز" که چربی و قندها را می سوزاند، سرکوب می کند.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها