زنان سرپرست خانوار در معرض تهدید

سایه آسیبهای اجتماعی بر سر زنان

معاون حمایت از خانواده و بهداشت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:21/4 درصد خانواده‌های دارای سرپرست زن در تهران زندگی می‌کنند که بیشترین نسبت را در کل کشور دارند.
کد خبر: ۵۹۴۰۲۸

علی ‌محمد ذوالفقاری افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۲۸ خانوار زن تحت حمایت کمیته امداد هستند که نیمی از خانوارهای با سرپرست زن کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به این که از این میان ۴۹ درصد خانوارها شهری و ۵۱ درصد روستایی‌اند، گفت: بیشترین خانوار دارای سرپرست زن تحت پوشش به ترتیب در خراسان رضوی با بیش از ۹۳ هزار و ۹۴۰ خانوار و استان فارس ۷۶ هزار و ۲۳۲ خانوار و استان گیلان نیز با ۶۱ هزار و ۷۰ خانوار سرپرست زن در رتبه بعدی قرار دارند.

معاون حمایت کمیته امداد امام (ره ) اظهار داشت: ۷۰درصد خانوارهای دارای سرپرست زن، مددجوی عادی و ۳۰درصد نیز مددجوی طرح شهید رجایی هستند.

ذوالفقاری با بیان این که در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط ۳،۸درصد به تعداد خانوارهای تحت حمایت این نهاد افزوده شده است گفت: این رقم برای خانوارهای با سرپرست زن ۴،۴ درصد بوده است.

وی تصریح کرد بیش از ۸۷ درصد زنان خودسرپرست بیش از ۵۰ سال دارند حال آن که بیشترین درصد برای مردان خودسرپرست ۲۰تا ۳۰ سال دارند.

ذوالفقاری با اشاره به این که درصد زیادی از زنان سرپرست خانوار بخصوص در شهرستان‌ها و روستاها بی‌سوادند، گفت: ۵۵ درصد زنان تحت پوشش این نهاد بی سواد هستند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها