کره شمالی خواستار شد:

خروج اتباع خارجی از کره جنوبی

کره شمالی به دلیل قریب الوقوع بودن جنگ و حفظ سلامت اتباع خارجی در کره جنوبی از آنها در خواست کرد تا این کشور را ترک کنند.
کد خبر: ۵۵۳۳۸۵
خروج اتباع خارجی از کره جنوبی

خبرگزاری کیودو پنجشنبه از سئول گزارش داد که این تهدید در حالی صورت می گیرد که کره شمالی به دلیل اینکه جنگ هر لحظه ممکن است صورت بگیرد جمعه گذشته از سفارتخانه های خارجی در پیونگ یانگ در خواست کرده بود تا کارکنان خود را از این کشور خارج کنند.

بنا بر این گزارش، هشدار جدید که با نام «کمیته صلح آسیا اقیانوسیه - کره» صادر شده بخشی از تهدیدهای کره شمالی در روزهای اخیر علیه آمریکا و کره جنوبی است.

این کمیته از تمام نهادها، موسسات و خارجی ها از جمله گردشگران در کره جنوبی درخواست کرد تا به منظور حفظ سلامت خود از پیش برای تامین جانی خود و تخیله اقدام کنند.

در بیانیه این کمیته آمده است که «کره شمالی قصد ندارد مشاهده کند که خارجی ها در کره جنوبی قربانی جنگ شوند».

از سوی دیگر وزارت خارجه کره جنوبی نیز پنجشنبه به منظور رفع نگرانی ها در مورد تامین جان خارجی ها و افزایش تنش در شبه جزیره کره اعلام کرد که اوضاع را با آرامش تحت کنترل دارد.

«چو تا یونگ‌» سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی پنجشنبه در یک اطلاع رسانی خبری گفت که مدیریت اوضاع با وجود تهدیدها و تحریکات مداوم کره شمالی و تلاش آنها برای دامن زدن به تنش ادامه دارد.

وی اعلام کرد که دولت کره جنوبی و دولت های خارجی با اوضاع به آرامی برخورد می کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشور خارجی در نظر ندارد سفارتخانه خود را در کره جنوبی تعطیل کرده و یا اتباعش را خارج کند و اینکه هیچ کشور خارجی سفارت خانه خود را در کره شمالی تعطیل نکرده است اعلام کرد که این موارد از نکاتی است که «اوضاع به شکلی آرام» مدیریت می شود.

گفته می شود که بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر تبعه خارجی در کره جنوبی اقامت دارند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها