کره شمالی خواستار شد:

خروج اتباع خارجی از کره جنوبی

فرمانده نظامی ارشد آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرد، اقدامات کره‌شمالی در دنبال کردن برنامه‌های مربوط به سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد تهدیدی مستقیم و نگران‌کننده برای واشنگتن و متحدان آمریکا در منطقه است و آمریکا این توانایی را دارد تا موشک‌های شلیک شده از سوی پیونگ‌یانگ را ره‌ گیری و ساقط کند.
کد خبر: ۵۵۳۰۸۱
اقدام‌های پیونگ‌یانگ نگرانم می‌کند

ساموئل لاکلیر، فرمانده نظامی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: سامانه‌های تسلیحاتی کره‌شمالی از جمله موشک‌های این کشور برای من بسیار نگران‌کننده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، فرمانده نظامی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: کیم جونگ اون، رهبر جوان و بی‌تجربه کره‌شمالی سال گذشته را صرف تحکیم قدرت خود کرد.

لاکلیر گفت: کره‌شمالی درصد قابل توجهی از نیروهای جنگی خود را در منطقه غیرنظامی شده در مجاورت کره‌جنوبی نگه داشته است؛ اقدامی که به پیونگ‌یانگ این امکان را می‌دهد که نیروهای نظامی و غیرنظامی کره‌جنوبی و آمریکا را تهدید کند.

لاکلیر افزود: این اوضاع فضایی را ایجاد می‌کند که مشخصه آن محاسبات غلط است.

این فرمانده ارشد آمریکا در ادامه گفت: چنانچه متحدان آمریکا در خطر باشند واشنگتن موشک‌های کره شمالی را ساقط می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا متمایل است تا هر موشک شلیک شده از سوی کره شمالی را هدف قرار دهد یا خیر گفت: من از این مساله حمایت نمی‌کنم اما چنانچه آمریکا و یا متحدان واشنگتن در منطقه در خطر باشند، آمریکا این گزینه را در نظر خواهد گرفت.

این آدمیرال چهار ستاره در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا افزود: من شدیدا معتقدم که باید موشک‌های شلیک شده آتی کره شمالی را در صورتی که با هدف دفاع از آمریکا و یا متحدانش باشد، مورد رهگیری قرار داد.

این مقام در ادامه خاطرنشان کرد: نیروهای آمریکایی این توانایی را دارند تا به سرعت هر موشکی را رهگیری کنند و زمان زیادی طول نخواهد کشید تا نیروهای ما مشخص کنند که موشک شلیک شده به کدام طرف حرکت می‌کند و قرار است کجا سقوط کند. ارتش آمریکا رادارهای قدرتمندی در ژاپن دارد. همچنین ژاپن و کره جنوبی از سیستم‌های دفاع موشکی خوبی بهره‌مند هستند.

افسر ارشد آمریکایی افزود: پیونگ‌یانگ یک تهدید واضح و آشکار علیه امنیت ملی آمریکا و صلح و ثبات منطقه‌ای است و ما برای متعادل کردن وضعیت طرح رزمایش مشترک جدیدی را میان واشنگتن و سئول در نظر داریم تا تهدیدات کره شمالی را خنثی کنند.

وی افزود: در شرایطی که پیونگ‌یانگ روزانه آمریکا و متحدانش را تهدید می‌کند، ما در نظر داریم تا کشور استالینی رهبر کره شمالی را به درستی تشخیص دهیم. اما ما اطلاعات کمی از مقاصد رهبر جوان کره شمالی در دست داریم که همین امر موجب نگرانی می‌شود. (ایسنا به نقل از یونایتدپرس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
خلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
آمریكا درهرنقطه از جهان كشوری را به عنوان تهدید علم می كند تا منافع واستیلای خود را تامین كند
عباس
Netherlands
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
فرمانده آمریكایی باید این را هم بداند كه جوجه را آخر پاییز میشمارند ، هر كشوری با توجه به پیشرفت خود توانایی دفاع از خود را دارد این دلیل نیست چون امریكا ارتش بزرگ دارد قدرت اول جهان است ، مثل فرق بوفالو با گرگ است ، بوفالو بزرگ و قدرتمند است ، اما گرگ با تجربه و موقعیت شناس است ، میداند كی باید حمله كند و به كجا ضربه بزند .

نیازمندی ها