کره جنوبی تاکنون در مرز زمینی دو کشور، چهار تونل کشف کرده است. این تونل ها توسط کره شمال حفر شده بودند و انتقال 30 هزار نظامی در هر ساعت از طریق آنها امکان پذیر است.حداقل 200 توپخانه در مرز دو کره مستقر شده اند که می توانند سئول را گلوله باران کنند.
کد خبر: ۵۵۲۴۸۹
دو کره در آستانه جنگ

در صورت وقوع درگیری نظامی در شبه جزیره کره، پایگاه های موشکی کره شمالی از جمله اهداف دارای اولویت برای هدف گیری ارتش آمریکا و کره جنوبی هستند.

به گزارش عصر ایران، به همین دلیل شماری از کارشناسان می گویند کره شمالی به صورت پیش دستانه و قبل از مورد حمله قرار گرفتن سایت های موشکی اش، به شلیک موشک به سمت اهداف دشمن دست می زند.

براساس اطلاعات موجود، در حال حاضر کره شمالی دارای 22 پایگاه موشکی است که می تواند موشک هایی را در بردهای مختلف به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک کند. البته بخشی از توان موشکی کره شمالی نیز به صورت سیّار است.

کره شمالی همچنین در نزدیکی خط مرزی با کره جنوبی ، 200 تا 500 توپخانه 240 میلیمتری دوربرد مستقر کرده است که می توانند شهر سئول پایتخت کره جنوبی را مورد هدف قرار بدهند.

تحلیل فوتبالی از انتخابات

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مشکل وضعیت کنونی ایران این است که جناح های سیاسی قادر به ایفای نقش خود در ارائه برنامه برای اداره کشور نیستند و مردم هم قاعدتا نمی دانند باید از چه کسی حمایت کنند؛ چون می خواهند از یک جناح و برنامه سیاسی حمایت و با جناح دیگری مخالفت کنند و سپس جستجو می کنند که نامزد آن جناح کیست.

عباس عبدی تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با فرارو گفت: تعدد نامزدها لزوما به گرم شدن انتخابات منجر نمی شود. ممکن است در انتخاباتی (مانند انتخابات کنونی در ونزوئلا) دو نامزد وجود داشته باشد و فضای انتخابات هم کاملا گرم شود و اتفاقا ممکن است در چنین انتخاباتی اگر تعداد نامزدها بیشتر شود گرمای رقابت از بین برود.

وی ادامه داد: «این مسئله مانند این می ماند که اگر مسابقه فوتبالی میان اسپانیا و برزیل برگزار شود، جذابیت آن صد برابر بیشتر از مسابقاتی است که میان 100 تیم محلات تهران برگزار شود. بنابراین تعدد نامزدها لزوما منجر به افزایش گرمای رقابت نمی شود.»

 کروبی و هاشمی اصلاح طلبان بدلی

مصطفی کواکبیان درباره نظر خود پیرامون اصلاح طلبان بدلی گفته است: اگر اصلاح‌طلب بدلی باشد آنهایی هستند که آقای احمدی‌نژاد را روی کار آوردند؛ یعنی کسانی که در سال 84 اختلاف کردند و گفتند می‌خواهیم وزن‌کشی سیاسی کنیم یعنی مهرعلیزاده،‌ معین، کروبی و هاشمی که به صورت جداگانه در انتخابات شرکت کردند.

وی در مصاحبه با فارس افزوده است:اصلاح‌طلب‌ها با براندازان و فتنه‌گران تفاوت دارند؛ بحث این است ما در چارچوب نظام می‌خواهیم اصلاحات ایجاد کنیم یعنی ما اصل نظام و حکومت را قبول داریم و نظام و قانون اساسی را پذیرفته‌ایم؛ ساختار را می‌پذیریم و بعد می‌گوییم اینجا عیب دارد و باید اصلاح شود اما براندازان اصل نظام را قبول ندارند.

 صالح جانشین احتمالی اخضر ابراهیمی

روزنامه السیاسه کویت در ادعایی از عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن به عنوان گزینه احتمالی برای جانشینی اخضر ابراهیمی در سمت نمایندگی سازمان ملل در امور سوریه خبر داد.

این روزنامه در جدید ترین شماره خود به نقل از یک منبع دیپلماتیک عربی نوشت عبدالله صالح که هم اکنون برای معالجه خود به عربستان سفر کرده از سوی چند کشور عربی حوزه خلیج فارس برای جانشینی اخضر ابراهیمی در سمت نمایندگی سازمان ملل واتحادیه عرب در سوریه مطرح شده واین کشورها به دنبال آن هستند که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل را در این خصوص اقناع کنند.

السیاسه در ادامه وبه نقل از دیپلمات عربی می‌نویسد در صورت انتخاب صالح وی قصد دارد نظام سوریه ومخالفان آن را دور یک میز گرد آورده وطرح ابتکاری که در یمن پیاده وبه موجب آن وی از قدرت کناره گیری وعبدربه منصور هادی به قدرت رسید را در خصوص سوریه وبا موافقت شورای امنیت وسازمان ملل اعمال کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها