در برنامه «سین‌مثل سریال» محسن تنابنده با 56 درصد اول شد مهران مدیری با 25درصد و رضا عطاران با 19 درصد دوم و سوم شدند

انتخاب مردم «پایتخت» را اول کرد

برنامه سین مثل سریال ویژه نوروز 92 با معرفی بازیگران و سریال‌های برگزیده از نگاه مخاطبان به‌کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۵۱۶۸۲

این برنامه سریال‌های نوروزی پخش شده از سال 83 تا 91 را در معرض قضاوت مردم قرار داد و مردم با ارسال پیامک محبوب‌ترین سریال و بازیگر را برگزیدند. پنجشنبه شب در برنامه سین مثل سریال و در مرحله نهایی در بخش سریال به‌ترتیب پایتخت، ترش و شیرین و چک برگشتی در رده‌های اول تا سوم قرار گرفت. در بخش بازیگران مرد نیز محسن تنابنده، مهران مدیری و رضا عطاران به ترتیب جایگاه اول تا سوم را در نظرسنجی پیامکی از آن خود کردند. در بخش بازیگران زن نیز مرجانه گلچین اول، بهنوش طباطبایی دوم و مریم امیرجلالی سوم شدند.

در برنامه «سین‌مثل سریال»، محسن تنابنده با 56درصد آرای مردمی اول شد. مهران مدیری با 25درصد و رضا عطاران با 19 درصد، دوم و سوم شدند.

‌ نقی از جنس مردم معمولی است

محسن تنابنده، بازیگر برگزیده برنامه سین مثل سریال درباره انتخاب شدنش در این برنامه به جام‌جم گفت: این جایزه مردمی برایم بسیار شیرین است و لازم می‌دانم از دو دوست و همکار خوبم آقایان رضا عطاران و مهران مدیری تشکر کنم. چون این دو نفر بودند که جاده را برای من هموار کردند. این دو هنرمند پیشرو بودند و کار را برای بازیگران و فیلمنامه‌نویسان بعد از خودشان ساده کردند.

وی در پاسخ به این سوال که نقش نقی در بین کارهایش چه جایگاهی دارد، گفت:‌ سریال پایتخت به نسبت دیگر کارهایم پرمخاطب‌تر بود. ولی من چند تا از نقش‌های دیگرم را به اندازه نقش نقی دوست دارم. مثل نقش‌هایی که در فیلم‌های هفت دقیقه تا پاییز، سن‌پطرزبورگ و چند کیلو خرما برای مراسم تدفین بازی کردم.

تنابنده با اشاره به نام خانوادگی شخصیت نقی توضیح داد: عنوان «معمولی» یک نام خانوادگی نمادین برای نقی بود. عموم جامعه ما را قشر متوسط تشکیل می‌دهند و نقی از جنس همین مردم است.

آدم‌هایی مثل نقی به تعداد زیاد در جامعه ما حضور دارند و مسلما صحبت کردن درباره این قشر برای مردم جذاب‌تر است.

وی ضمن مقایسه دو سریال پایتخت یک و پایتخت دو گفت: قالب این دو قصه متفاوت بود. در سریال پایتخت یک ما قصه‌ای واحد داشتیم و در پایتخت دو با 12 تا قصه جداگانه مواجه بودیم. اما در هر دو سریال نقی پیگیری‌های خودش را انجام می‌داد. مثلا در ماجرای کلیه، تصادف خودرو و مراقبت از پدرش او مثل «پایتخت یک» پیگیر بود.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا شخصیت نقی می‌تواند در کارهای دیگر ادامه پیدا کند، اظهار کرد: این مساله ربطی به شخصیت نقی ندارد. کارهای نمایشی امروزی شخصیت محور و کارگردان محور و بازیگر محور نیستند و این قصه است که در محور کار قرار می‌گیرد. قصه یک سریال مشخص می‌کند که یک شخصیت می‌تواند ادامه پیدا کند یا خیر. در کشورهای اروپایی فصل‌های مختلف یک فیلم یا سریال در طول بیش از 20 سال ساخته می‌شود. سریال پایتخت هم اگر قصه خوبی داشته باشد می‌تواند ادامه پیدا کند.

یک میلیون و 400 هزار پیامک برای مرحله نهایی

مقداد مومن‌نژاد، تهیه‌کننده برنامه سین مثل سریال درباره تاریخچه این برنامه گفت: عید سال پیش سریال‌های ده سال گذشته را در معرض قضاوت مردم قرار دادیم و در هفته دفاع مقدس نیز 30 سریال جنگی را مرور کردیم. امسال نوبت به سریال‌های نوروزی رسید و فرصتی پیش آمد تا سریال‌های همه شبکه‌ها با هم رقابت کنند.

این تهیه‌کننده درباره روند رقابت سریال‌ها توضیح داد:‌ هر شب کارهای پخش شده در یک سال را مرور کردیم و یک سریال برنده شد. در مرحله دوم سه تا سریال به مرحله نهایی رسیدند و در نهایت سریال پایتخت انتخاب شد. ما به هر کارگردان زنگ زدیم و خواستیم که نماینده‌اش را مشخص کند. آن نماینده به برنامه آمد و از سریال دفاع کرد. با بازیگران هم در تماس بودیم و از آنها خواستیم سکانس برگزیده‌شان را برای پخش انتخاب کنند. این روند باعث شد که هیچ حرف و حدیثی پیش نیاید.

به گفته وی، در مرحله نهایی یک میلیون و 400هزار پیامک به برنامه رسیده و در شب سیزدهم نیز تعداد پیامک‌ها از رقم یک میلیون عبور کرده است.

مومن‌نژاد درباره تاثیرات مثبت برنامه سین مثل سریال توضیح داد: ما هر شب آمارها و نمودار‌ها را به شبکه یک تحویل می‌دادیم. مدیران تلویزیون روی برنامه ما حساس بودند و می‌خواستند بدانند مردم چه نظری درباره برنامه‌ها دارند.‌ افرادی مثل آقای فخیم زاده و ده نمکی در برنامه ما اعلام کردند که ما با دیدن سین مثل سریال می‌فهمیم مردم چه سلیقه‌ای دارند. ضمن این که مردم دوست دارند بازیگران محبوبشان را ببینند و سرگرم شوند. وی افزود: در سین مثل سریال این نکته را گوشزد کردیم که بینندگان به اسامی افراد توجه نداشته باشند و مشخصا بازی آنها را در یک کار معین قضاوت کنند.

محبوبه میرسعید، مجری و کارگردان سین مثل سریال نیز درباره ویژگی‌های سری جدید سین مثل سریال گفت:‌ امسال قرار بود این برنامه نگاه تخصصی‌تری داشته باشد. سال گذشته سریال‌های ضعیف و قوی در کنار هم داوری می‌شدند ولی امسال در هر شب سریال‌های یک سال در کنار هم قرار می‌گرفتند.

وی افزود:‌ سین مثل سریال شناسنامه تصویری هر‌کار را توضیح می‌داد و درباره ساختار بازیگری و فیلمنامه صحبت می‌کرد. ما سعی کردیم وارد حوزه سینما نشویم و در تلویزیون فقط درباره ساختارهای تلویزیونی حرف بزنیم.

ساخت «پایتخت 3» در تاجیکستان

سیروس مقدم گفت: اگر شرایط مهیا شود، سری سوم سریال پایتخت را در تاجیکستان خواهیم ساخت.

مقدم در این باره به فارس گفت: دو سال پیش همه می‌گفتند مگر قرار است سری دوم سریال پایتخت ساخته شود؟ اما ساخته شد حالا هم خدا را چه دیده‌اید شاید سری سوم هم ساخته شود. در حال حاضر طرحی داریم که این بار خانواده نقی به تاجیکستان سفر می‌کنند. اگر شرایط فراهم شود این سریال را می‌سازیم.

مقدم درباره تغییر رفتاری شخصیت‌های پایتخت 2 گفت: آدم‌ها قرار نیست نقش قبلی خود را بازی کنند. اگر این‌طور باشد، همه شخصیت‌های سریال‌های اپیزودیک کاملا یکسان خواهند بود. ما در پایتخت 2 با شخصیت‌هایی روبه‌رو بودیم که دو سال زندگی کرده‌اند و پخته‌تر شده‌اند. اصلا قرار نبود آنچه که در پایتخت‌یک دیدیم، عین به عین در پایتخت 2 تکرار کنیم. آن وقت حوصله تماشاچی سر می‌رفت. ما سعی کردیم وجوه شخصیتی جدیدی از شخصیت‌ها را به نمایش بگذاریم که در سری قبل کمتر به آنها توجه شده بود.

وی درباره حضور برخی بازیگرها مانند مهران احمدی و هومن حاجی‌عبداللهی گفت: ما سعی کردیم در سری دوم از بازیگرهای حرفه‌ای‌تر و تازه‌تر استفاده کنیم که به لحاظ جنس بازی بیشتر به خانواده نقی شباهت دارند. مهران احمدی هم خودش انگیزه بسیار بالایی برای حضور در سری دوم پایتخت داشت و هم ما خیلی علاقه داشتیم که کنار ما باشد. هومن حاجی‌عبداللهی در نقش رحمت خروس‌باز به واسطه این‌که خودش هم شمالی است بهترین گزینه برای ایفای این نقش بود.

کارگردان سریال پایتخت با اشاره به این نکته که در سری جدید این سریال به لهجه بازیگران اعتراض نشده است، گفت: ما مشاوره زیادی از صداوسیمای مرکز گلستان و همچنین استانداری گرفتیم و آنها مشاورانی را به ما معرفی کردند که فیلمنامه را خواندند و نظراتشان را به ما گفتند. روی لهجه‌ها هم این بار بازیگران بیشتر کار کردند.

گنبد و گلدسته سریال پایتخت 2 با پایان تصویربرداری سریال به روستای سعادت‌آباد از توابع بخش سروستان شهرستان شیراز در استان فارس منتقل شده است. این روستا در دهستان کوهنجان مسجدی دارد که هنوز صاحب گنبد و گلدسته نشده است. مراسم نصب گنبد و گلدسته طی روزهای اخیر برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها