امیدوارم خسوس فوتسال را نجات بدهد

افضل: برای رسیدن به گیتی‌پسند شیطنت می‌کنند

علیرضا افضل: با وجدان راحت قهرمان شدیم

قهرمانی بدون ردپای تبانی

جام جم/ لیگ برتر فوتسال باشگاه هاش کشور با حواشی بسیار زیاد به پایان رسید. در حالی که قهرمانی صبای قم در این دوره از رقابتهای لیگ برتر فوتسال تقریبا مسجل شده بود اما گیتی پسند در هفته پایانی همه معادلات را به هم ریخت و جام قهرمانی را در آغوش کشید تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.
کد خبر: ۵۵۰۳۸۲
قهرمانی بدون ردپای تبانی


پس از جنجال تبانی فصل گذشته که می توانست گیتی پسند را از صحنه فوتسال کشور حذف کند این تیم گام به لیگ برتر این فصل گذاشت و در نهایت دوباره به مقام قهرمانی رسید. این قهرمانی گیتی پسند بر خلاف قهرمانی فصل گذشته رنگ و بوی تبانی ندارد هر چند پس از قهرمانی غیر منتظره گیتی پسندی ها برخی سعی کردند باز هم قهرمانی این تیم را به تبانی نسبت بدهند ، موضوعی که علیرضا افضل سرمربی گیتی پسند آن را تکذیب می کند. او اعتقاد دارد که قهرمانی گیتی پسند یکی از پاک ترین قهرمانی های چند سال گذشته است. او در گفت و گو با جام جم از قهرمانی گیتی پسند و همه حرف و حدیث های چند روز گذشته فوتسال ایران می گوید:

- قهرمانی گیتی پسند در لیگ برتر فوتسال برای خیلی ها غیر منتظره بود، خود شما انتظار داشتید گیتی پسند قهرمان لیگ شود؟
• این قهرمانی اصلا برای من غیر منتظره نبود چون می دانستم گیتی پسند قهرمان می شود. من این را قبل از بازی با دبیری تبریز گفتم. ما از تیم های دیگر از هر لحاظ برتر بودیم و بر اساس این برتری به آنچه که لیاقتش را داشتیم و قهرمان لیگ شدیم. در  سراسر لیگ امسال ما در حد و اندازه های یک تیم قهرمان ظاهر شدیم و این قهرمانی برای من کاملا قابل پیش بینی بود.

- همه صبا را قهرمان می دانستند، به نظر شما این تیم چرا نتوانست جام قهرمانی را تصاحب کند؟
• به این دلیل که بازیکنان گیتی پسند بیش از اندازه خوب کار کردند. شما به این نگاه نکنید که صبا به مقام دوم رسید ، جایگاه واقعی این تیم حتی از چهارم و پنجمی هم پایین تر است. فراموش نکنید به شکل غیر قابل متعارفی مطبوعات و رسانه ها از صبا حمایت می کردند و خیلی خوشحالیم که بر خلاف آن جریان ما به مقام قهرمان رسیدیم. با این قهرمانی به تمام حرف و حدیث ها پایان دادیم. ما با وجدان راحت این قهرمانی را به دست آوردیم.

- اما سرمربی صبا عقیده ای خلاف نظر شما دارد. او معتقد است که گیتی پسند با روش های نادرستی به قهرمانی رسید.
• سرمربی صبا تحت تاثیر جو حاکم بر فوتسال قرار گرفته است. او در جایگاهی نیست که قهرمانی ما را زیر سوال ببرد. مشکل او این است که خیلی زود وارد حیطه مربی گری در لیگ برتر شد. او باید مدت ها مربی گری می کرد تا به این  جایگاه برسد. او باید هشت سال دیگر اینچنین حق به جانب صحبت کند نه الان.

- علاوه بر سرمربی صبا افراد دیگری هم بودند که قهرمانی شما را به تبانی نسبت دادند، در این رابطه چه نظری دارید؟
• خوب این یک موضوع اثبات شده است که فصل گذشته تبانی هایی صورت  گرفت. اصلا بر فرض که ما فصل گذشته پول دادیم و قهرمانی را خریدیدم اما الان که پاک قهرمان شده اسم دیگر جای چه حرف و حدیثی است. قهرمانی در دست صبایی ها قرار داشت اما حفظ این قهرمانی لیاقت می خواست. وقتی صبا شایستگی قهرمان شدن در لیگ را نداشت این موضوع به ما چه ارتباطی دارد؟ صبا فقط تماشاگران خوبی داشت اما خود صبایی ها آنقدر شایستگی نداشتند که به این تماشاگران خوب قهرمانی اهدا کنند. قهرمان لیاقت می خواست که ما آن را داشتیم. خیال و وجدانمان راحت است که گیتی پسند بدون حرف و حدیث قهرمان شد و ما به این قهرمانی پاک افتخار می کنیم. این قهرمانی عاری از هرگونه تبانی است.

- به نظر می آید در حاشیه های به وجود آمده مربیان نقش اصلی را ایفا کردند، موافق هستید؟
• خیر، دلیلش فقط مربیان نیستند. تعدادانگشت شماری از رسانه ها و مطبوعات در این حاشیه های نقش زیادی داشتند. برخی از رسانه ای ها در این فصل واقعا ما را اذیت کردند. دراین فصل همه روی صبا زوم کرده بودند که به نظر من باید از این جریان ها در فصل بعد جلوگیری شود. الان هم جوی به وجود آمده که همه می خواهند قهرمانی ما را به تبانی نسبت بدهند. باید به این آقایان بگویم گیتی پسند یک بار با تبانی قهرمان شد ، این تیم که همیشه نمی تواند با تبانی قهرمان لیگ شود.

- برخی از مربیان از جمله خودتان به پرتاب های بیش از اندازه بطری های آب به درون زمین مسابقه اشاره کردید که ترفندی برای بر هم زدن نظم مسابقه ها بود. این موضوع واقعا صحت داشت؟
• بله صحت داشت. پرتاب کیسه های یخ هم بخش دیگری از ماجرا بود. کسانی که به ما انگ تبانی می زنند ابتدا به برنامه های تخریبی خودشان نگاهی بیندازند. گیتی پسند برای قهرمان شدن در این فصل نیازی به توسل به راه های غیر قانونی نداشت. توان مالی گیتی پسند بیشتر از این حرف هاست که مورد اتهام قرار بگیرد. ما توان مالی داریم و تیم های دیگر از این توان مالی چندان بی بهره نیستند.

- کیفیت لیگ به خاطر این حاشیه ها تحت تاثیر قرار نگرفت؟
• حاشیه ها همه جا وجود دارد  و لیگ فوتسال قرار نیست که استثنا باشد. در لیگ های والیبال و بسکتبال هم حاشیه های زیادی را شاهد بودیم. باید بگویم که گاهی همین حاشیه ها هستند که لیگ را قشنگ تر می کنند. البته امیدوارم برخی  مسائلی که در این فصل وجود داشت دیگر تکرار نشود. با نادیده گرفتن حاشیه های هفته های پایانی باید بگویم که لیگ امسال مشکل خاصی نداشت و لیگ پاکی را شاهد بودیم. بازی ها نیز به هم فشرده و تنگاتنگ شده بود و پیشرفت لیگ کاملا محسوس بود. این لیگ در آسیا یکی از بهترین هاست و اگر حمایت از این لیگ بیشتر شود در سطح دنیا هم در زمره بهترین ها قرار می گیرد.

- بازهم باید خودتان را برای جام باشگاه های آسیا آماده کنید، گیتی پسند برای این رقابتها چه برنامه ای خواهد داشت؟
• باید نقاط ضعف و قوت تیم را بررسی کنیم. لیگ آسیا از لیگ ایران قوی تر است و تیم های قدرتمندی از جمله ژاپن در آن شرکت می کنند. ما باید بر روی وضع کنونی خودمان بررسی دقیقی انجام بدهیم و با جذب نیروهای جدید و خوب و البته اجرای برنامه های آماده سازی همانند دوره گذشته قهرمانی را به دست بیاوریم.

- بهترین بازیکن گیتی پسند در این فصل را می توانید معرفی کنید؟
• آنقدر بازیکنانم در این فصل زحمت کشیدند که من نمی توانم بازیکن خاصی را به عنوان بهترین معرفی کنم. در این قهرمانی همه نقش داشتند ، از بازیکن و دروازه بان گرفته تا ماساژور و مدیریت.

- برنامه ای طولانی مدت برای حضور در گیتی پسند دارید؟
• بله، علیرغم همه فشارهایی که بر روی من وارد آمد کارم را انجام دادم . آنقدر به کار کردن در این محیط علاقه دارم که حتی به مساله مالی هم چندان فکر نمی کنم. گیتی پسند حتی پتانسیل این را دارد که از این هم بهتر شود البته برای اینکه مراحل پیشرفت و بهتر بودن را طی کنیم نیاز به  حمایت داریم.

- حرف پایانی ؟
• از تماشاگران اصفهانی که نقش عمده ای در قهرمانی ما داشتند بی نهایت تشکر می کنم. ما همیشه به حمایت آنها نیاز داریم.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها