نخستین همایش بین المللی ضد دوپینگ و مکمل های ورزشی وزنه برداری

عباسی: ایران در مبارزه با دوپینگ قاطع است

وزیر ورزش و جوانان بر لزوم حاکمیت ورزش پاک و عاری از دوپینگ بر ورزش جهان و آسیا تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۷۵۰۱
عباسی: ایران در مبارزه با دوپینگ قاطع است

به نقل روابط عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی، محمد عباسی صبح امروز(چهارشنبه) در نخستین همایش بین المللی ضد دوپینگ و مکمل های ورزشی وزنه برداری آسیا که در محل سالن همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد گفت: ما معتقدیم که باید ورزش پاک و عاری از دوپینگ بر جهان و آسیا حاکم باشد تا با کمال صداقت، برابری، صلح و دوستی رقابت ها برگزار شود.

وی با بیان این که در کشور ما سعی می شود همه ابعاد اخلاق نیک حرفه ای در ورزش به ویژه اقدامات ضد دوپینگ جدی گرفته شود، بیان داشت: هدف از ورزش علاوه بر حفظ سلامت و رقابت سالم بلکه همانند حلقه های اتحادآمیز المپیک، حاکم کردن دوستی بین قاره ها و ملل است.

عباسی ادامه داد: باید سعی کنیم به دور از هر گونه داروی نیروزا بتوانیم سالم ورزش کنیم و برادری خود را به اثبات رسانیم که راه سعادت بشر راستی، درستی، جوانمردی و عشق به خوبی هاست.

وی با اشاره به تاریخ و تمدن ده هزار ساله ایران اظهار داشت: اگر به تاریخ کشور خودتان(خطاب به کشورهای شرکت کننده در همایش) مراجعه نمایید خواهید یافت که ارتباطات دوستانه، مراودات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین ما و شما بسیار زیاد بوده است و بین ما همواره صلح، دوستی و برادری در طول تاریخ وجود داشته و درآینده نیز مستحکم تر ادامه خواهد یافت.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هر کجا که پرچم پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه در میادین المپیکی، جهانی، آسیایی و یا بین المللی به اهتزاز در می آید به همراه آن می خواهیم پیام صلح و دوستی خود را به ملت ها تقدیم کنیم، گفت: مطمئن باشید که به پرچم ارزشمند کشور شما و مردم و همه خصلت های نیک شما احترام می گذاریم و در هر سکویی از ورزش قهرمانی که قرار بگیریم با شما هستیم و همچنین یقینا با کسب افتخار و خوشحالی شما، ما نیز خوشحال خواهیم شد.

وی همه ادیان الهی به ویژه دین اسلام را مروج نیکی و محبت ذکر کرد و اظهار داشت: پیامبرعزیز اسلام فلسفه مهم دینش را تکمیل کرامت های اخلاقی و انسانی اعلام داشته است. لذا ما در آن راستا سعی داریم روش این بزرگان را که راستی، صلح و عدالت است در همه ابعاد زندگی مدنظر داشته باشیم.

محمد عباسی با تشکر از علی مرادی دبیر کل وزنه برداری آسیا و پورکاظمی رییس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ وزنه برداری آسیا آن ها را از تلاشگران پر افتخار ورزش کشورمان ذکر کرد که در میزبانی این همایش زحمات زیادی کشیده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها