کامران تفتی (بازیگر) معتقد است گرچه افرادی هستند که در سیستم بازیگری مملکت حقشان را نگرفته‌اند اما تلاش بازیگر مهم است و هیچ وقت بی‌زحمت چیزی به دست نمی‌آید
کد خبر: ۵۴۴۹۰۳

 

به گزارش جام جم سیما به نقل ازخبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، برنامه صبحگاهی‌ «ویتامین3» به تهیه کنندگی علی زاهدی و با اجرای سیدعلی ضیاء صبح امروز سه شنبه هشتم اسفند ماه میزبان کامران تفتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بود.

برزین صالحی دانشجوی بازیگری تئاتر که در ابتدای مسیر فعالیت هنری خود قرار دارد نیز دیگر مهمان حاضر در برنامه بود.

تفتی در «ویتامین3» با اشاره به اینکه خانواده مادری‌اش مخالف کارهای هنری بودند، اظهار کرد: درس من خوب بود و آنها فکر می‌کردند بهتر است رشته‌های دیگری را دنبال کنم.

وی افزود: در بازیگری آرام آرام در درون خودت به چیزهایی دست می‌یابی. این استخوان نرم شدن صبری بیش از ایوب می‌خواهد تا درست و آرمانگرایانه جلو بروی.

این بازیگر در گفت‌وگو با صالحی که به پیشنهاد خانواده‌اش مشغول تحصیل در رشته معماری است، اظهار کرد: این رشته منافاتی با هنر ندارد. مرد به واقع هزار چهره سینمای ایران عمو اکبر عبدی را ببینید که آنقدر آکادمیک درباره رشته بازیگری صحبت می‌کند که باورت نمی‌شود وقتی سیاق‌های بازیگری را کامل توضیح می‌دهد.

وی ادامه داد: اینکه من رشته دیگری رفتم یا شرایط اقتصادی‌ام اجازه نمی‌دهد یا پارتی و پول ندارم، غر زدن و صبر نکردن است. مطمئن باش وقتی تو تلاش کنی جایی در جهان فرصتی برای تو گذاشته می‌شود.

تفتی تصریح کرد: من بیست و یکی دو سال است بازی می‌کنم و همیشه سرم پایین بوده و به پیشکسوتان احترام گذاشته‌ام. یادم می‌آید استاد انتظامی همیشه می‌گفت آنقدر تئاتر کار کن تا بگویند شما به درد تصویر می‌خوری. آنقدر بخوان تا وقتی نام فلان کتاب را آوردند، خوانده و اشراف کامل داشته باشی. فیلم و تئاتر ببین و در عرصه‌ای که دوست داری وجود و حضور داشته باش.

در ادامه ضیاء نیز به روزهایی اشاره کرد که از کاشان به تهران می‌آمده و جای خواب نداشته است و با اتوبوس رفت و آمد می‌کرده است. اما این روزها را کسی دیگر در یاد ندارد.

تفتی نیز در ادامه اظهار کرد: بله. گرفتاری‌ها و استخوان خورد شدن‌هایمان را کمتر می‌دانند. گرچه افرادی هستند که در سیستم بازیگری مملکت حقشان را نگرفته اند اما تلاش بازیگر مهم است و هیچ وقت بی زحمت چیزی  به دست نمی‌آید.

وی تصریح کرد: چشم سبز داشتن اشکال نیست، کسی را قضاوت نکنیم. بازیگران چشم رنگی داریم که واقعا بازیگر هستند. ما باید به توانایی‌هایمان نگاه کنیم.

این بازیگر در پاسخ به سوال ضیاء مبنی بر اینکه آیا موافقی بازیگرها خواننده شوند؟ اظهار کرد: نه من موافق نیستم. پرنده‌ها را ببین آنها روی شاخه‌ای لانه می‌سازند و همانجا می‌مانند. مگر اینکه باران خرابش کند. اینطور نیست که این شاخه و آن شاخه لانه بسازند. به نظر من تمرکز داشتن و تخصصی رفتار کردن نتیجه بهتری دارد.

انتهای پیام/ 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها