چند خبر از پلیس فتا

ادعای عجیب عامل انتشار فیلم های مبتذل

جوان بیرجندی ادعا کرد از روی نادانی اقدام به انتشار ویدئوهای مبتذل در اینترنت کرده است.همچنین فروشنده اقلام دارویی غیرمجاز و تاریخ گذشته در اینترنت توسط پلیس فتا آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۳۰۴۱
ادعای عجیب عامل انتشار فیلم های مبتذل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) سرهنگ"حسینی" رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در این‌باره گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی کارشناسان پلیس فتا هنگام رصد فضای مجازی سایتی را که اقدام به ارائه و انتشار موزیک ویدئوهای مبتذل می کرد شناسایی و اقدامات خود را برای شناسایی گردانندگان آن آغاز کردند.

سرهنگ حسینی افزود: پس از بررسی های اولیه مشخص شد سایت فوق امکان دانلود رایگان همه ویدیوها را برای کاربران فراهم کرده و با این عمل سعی در اشاعه فساد و بی بند و باری داشته است.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی ادامه داد: پس از تحقیقات فنی و تخصصی متهم به هویت معلوم و ساکن بیرجند دستگیر و به این یگان دلالت داده شد ، وی پس از رویت مستندات موجود به جرم خود اعتراف و اظهار داشت از روی جهل و نادانی اقدام به این کار کرده است و تقاضای بخشش دارم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خرید و فروش مطالب ، عکس و فیلم های مبتذل که اخلاق جامعه را هدف قرار دهد و ترویج بی بند و باری و ابتذال در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخورد خواهد کرد.

برادر خیانتکار، سارق اینترنتی از آب درآمد

رئیس پلیس فتا همدان از دستگیری فردی که با سوءاستفاده از اعتماد فامیلی از حساب بانکی برادرش سرقت کرده بود خبر داد.

سرهنگ"وطنی" رئیس پلیس فتا همدان افزود:پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت وجه به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.

ریس پلیس فتا همدان ادامه داد:  در تحقیقات اولیه مشخص شد که همه برداشت ها بصورت اینترنتی و صرف خرید شارژ تلفن و از طریق چندین کافی نت در سطح شهر صورت گرفته است.

سرهنگ وطنی افزود: با بررسی گردش مالی شاکی و اقدامات فنی مشخص شد مبالغ برداشت شده به حساب دو نفر واریز شده که یکی از این افراد برادر شاکی می باشد که نهایتاً این دو نفر به پلیس احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی گفت: برادر شاکی پس از رویت مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و اظهار داشت کارت عابر بانک شاکی را در فرصتی مناسب برداشته و ضمن یادداشت شماره حساب و تعریف رمز دوم اینترنتی برای آن، اقدام به برداشت وجه از حساب کرده و این مبالغ را به حساب دوستم واریز کردم.

وی در پایان یادآور شد: رمز بانکی خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهید و از نوشتن رمزهای بانکی و قرار دادن آنها کنار کارت عابر بانک خودداری کنید.

دست کلاهبرداران اینترنتی را با حفاظت از اطلاعات خود کوتاه کنید

فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان فراهانی در استتان مرکزی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرگرد نوروزی رئیس پلیس فتا مرکزی اعلام کرد :پیرو شکایت فردی یکی از شهروندان فراهانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.

رییس پلیس فتا استان مرکزی ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد که همه برداشت ها بصورت اینترنتی بوده که نهایتاً پس از تحقیقات تخصصی متهم که از بستگان شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

سرگرد نوروزی افزود: ابتدا متهم منکر ارتکاب به هرگونه جرمی شد ولی پس از روبرو شدن با مستندات و ادله پلیس فتا به جرم خود اعتراف و اظهار داشت که با سوءاستفاده از اعتماد شاکی اقدام به برداشت وجه از حسابش کردم.

وی اعلام کرد: چنانچه افراد اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران حتی نزدیکان خود قرار دهند موجبات بسترسازی وقوع چنین جرایمی را فراهم آورده و باعث تحریک افراد به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب می شوند لذا از همشهریان درخواست می شود حتی الامکان این اطلاعات حساس را در اختیار دیگران قرار ندهند.

دستگیری فروشنده داروهای غیرمجاز در اینترنت

فروشنده اقلام دارویی غیرمجاز و تاریخ گذشته در اینترنت توسط پلیس فتا آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ  کوره بلاغی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در این زمینه اعلام کرد : در راستای اجرای طرح مبارزه با جرائم رایانه ای و برخورد با متخلفین در این فضا کارشناسان پلیس فتا در حین رصد فضای مجازی سایتی را که اقدام به فروش داروهای غیرمجاز و تاریخ گذشته می کرد را شناسایی و اقدامات خود را جهت شناسایی گردانندگان آن آغاز کردند.

سرهنگ کوره بلاغی افزود: پس از بررسی های فنی و تخصصی متهم شناسایی و در بازرسی از منزل وی مقادیر زیادی داروی غیر مجاز کشف و ضبط گردید که در مرحله اولیه اقلام مکشوفه جهت امحاء تحویل معاونت غذا و دارو استان شد.

.ی در ادامه به خطرات مصرف اینگونه داروها اشاره کرد و گفت : کاربران فضای مجازی بایستی هرگونه اقلام مورد نیاز خود را از طریق فروشگاههای مجاز اینترنتی خریداری کرده و حتما در خصوص اقلام دارویی با پزشک خود مشورت کنند چرا که علاوه بر ضررهای مالی احتمال آسیبهای جسمی نیز متصور است.

کلاهبرداری در سایه ایجاد پروفایل های غیراخلاقی

رییس پلیس همدان از دستگیری جوانی که گرداننده پروفایل ضد اخلاقی بود و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

سرهنگ"وطنی" رئیس پلیس فتا استان همدان گفت:در راستای اجرای طرح مبارزه با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی کارشناسان این یگان پروفایلی را که گرداننده آن به قصد ترویج فساد و در نهایت اخاذی از جوانان فعالیت می کرد را شناسایی و ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی گرداننده این صفحه آغاز کردند.

رییس پلیس فتا همدان ادامه داد: طی بررسی های انجام شده بر روی صفحه فوق و استعلام های صورت گرفته مشخص شد صفحه مذکور متعلق به دانشجویی از دانشگاه ملایر می باشد.

سرهنگ وطنی بیان داشت: متهم ضمن دستگیری پس از رویت ادله و مستندات به جرم خود اعتراف و اظهار داشت بیش از ده ها فقره شارژ تلفن و پول کلاهبرداری کرده و درج مطالب غیراخلاقی و ترویج فساد را صرفاً جهت کلاهبرداری عنوان کرد.

وی عنوان کرد:متهم تعداد 10 نفر از دوستان اینترنتی اش که همگی دارای پروفایل هایی با محتوای تبلیغ و ترویج فساد در اینترنت بودند را معرفی کرد.

سرهنگ وطنی در پایان ذکر کرد: ترویج فساد و تبلیغ آن به هر نحو و نیز استفاده ابزاری از افراد برای گسترش فحشا در فضای مجازی جرم تلقی شده و با عاملان آن برخوردی قانونی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها