چند خبر از پلیس فتا

دست زن رمال، رو شد

رمال اینترنتی که شیادی بیش نبود، توسط پلیس فتا استان البرز شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۳۵۰۱
دست زن رمال، رو شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) سرهنگ"نیکنام" رئیس پلیس فتا استان البرز اعلام کرد : در راستای اجرای طرح مبارزه با جرایم اینترنتی و افزایش امنیت کاربران کارشناسان این یگان سایت و وبلاگی را که در زمینه فالگیری و رمالی فعالیت می کرد،شناسایی و مأموران اقدامات خود را جهت شناسایی گرداننده این سایت ها آغاز کردند.

رئیس پلیس فتا البرز ادامه داد: طی بررسی های انجام شده بر روی سایت های فوق،آدرس گرداننده سایت، واقع در محدوده استان البرز شناسایی شد، در این خصوص پس از هماهنگی با مقامات قضایی مأموران این پلیس ضمن مراجعه به آدرس به دست آمده متوجه شدند که آدرس صحیح نیست.

وی افزود: پس از تحقیقات فنی و بررسی های تخصصی نهایتاً متهمه طی عملیاتی دستگیر شد.

سرهنگ نیکنام بیان داشت: متهمه پس از رویت ادله و مستندات به جرم خود اعتراف و اظهار داشت؛ مدتی است که در امر فالگیری بصورت تلفنی و حضوری فعالیت می کند و مبالغی بین 80000 تا 100000 ریال از هر نفر دریافت می کرده و با فال قهوه و غیره فقط تفکرات و تخیلات ذهنی خود را به آنان القاء می کرده است و از این طریق اقدام به فریب و کلاهبرداری عوام می کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه وبلاگ و سایت مورد نظر سریعاً مسدود شد،بیان داشت: متأسفانه مشاهده می شود کلاهبرداران از سادگی مردم سوء استفاده کرده و با اظهاراتی مثل خبر از آینده ، دعا برای خوشبختی ، باز شدن بخت و .... مخاطبان خود را فریب داده و برای دعانویسی و رمالی مبالغی را از افراد دریافت می کنند که لازم است مردم در این رابطه هوشیارانه تر عمل کرده و با توکل به خدا در مصائب و مشکلات فریب ادعاهای اینگونه شیادان را نخورند.

دستگیری فروشنده داروهای غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته در اینترنت

فروشنده اقلام دارویی غیرمجاز و تاریخ گذشته در اینترنت توسط پلیس فتا آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ" کوره بلاغی" رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی اعلام کرد:در راستای اجرای طرح مبارزه با جرائم رایانه‌ای و برخورد با متخلفان در این فضا کارشناسان پلیس فتا هنگام رصد فضای مجازی سایتی را که اقدام به فروش داروهای غیرمجاز و تاریخ گذشته می کرد شناسایی و اقدامات خود را جهت شناسایی گردانندگان آن آغاز کردند.

سرهنگ کوره بلاغی افزود: پس از بررسی های فنی و تخصصی متهم شناسایی و در بازرسی از منزل وی مقادیر زیادی داروی غیر مجاز کشف و ضبط شد که در مرحله اول اقلام مکشوفه جهت امحاء تحویل معاونت غذا و دارو استان شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی در ادامه به خطرات مصرف اینگونه داروها اشاره کرد و گفت:کاربران فضای مجازی بایستی هرگونه اقلام مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه های مجاز اینترنتی خریداری کرده و حتماً در خصوص اقلام دارویی با پزشک خود مشورت کنند چرا که علاوه بر ضررهای مالی احتمال آسیب های جسمی نیز متصور است.

دستگیری مرد شیطان صفت توسط پلیس فتا پایتخت

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ایجاد صفحه‌ای جعلی اقدام به هتک حرمت دختر جوان کرده بود ، خبر داد و گفت: کاربرانی که در فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کنند، افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند.

سرهنگ" کاکوان " رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اعلام کرد : پیرو شکایت خانمی جوان مبنی براینکه فرد یا افرادی با ایجاد صفحه ای جعلی با عنوان او، در یکی از شبکه اجتماعی و درج مطالبی کذب موجب هتک حرمت وی شده‌اند ، مأموران اقدامات خود را آغاز کردند.

سرهنگ کاکوان افزود: پس از تحقیقات فنی و تخصصی نهایتاً متهم شناسایی و به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم که چاره ای جز اعتراف نداشت به بزه خود اقرار کرد، وی انگیزه خود از این عمل را برقراری ارتباط با شاکیه اعلام کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان به همه افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت افراد در محیط مجازی می کنند هشدار داد و اعلام کرد: بر اساس قانون جرایم رایانه ای هر کس در فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها