چند خبر از پلیس فتا

دست زن رمال، رو شد

دو عامل انتشار مطالب کذب در اینترنت علیه سازمانی دولتی در کرمانشاه شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۴۲۴۱۴
چند خبر از پلیس فتا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) سرهنگ"زحمتکش" رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در این زمینه اعلام کرد؛ پیرو شکایت نماینده حقوقی یکی از سازمان های دولتی مبنی براین که افرادی ناشناس در وبلاگ اینترنتی اقدام به نوشتن مطالبی خلاف واقع علیه مسئولین آن سازمان به منظور تشویش اذهان عمومی کرده‌اند، مأموران اقدامات خود را آغاز کردند.

سرهنگ زحمتکش افزود: پس از تحقیقات فنی و تخصصی دو متهم اهل و ساکن کرمانشاه شناسایی و به این پلیس احضار شدند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان که پس از رویت مستندات و مدارک غیرقابل انکارچاره ای جز اعتراف نداشتند به بزه خود اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: هر کس به قصد ضرر رساندن یا تشویش اذهان عمومی علیه فرد یا سازمانی دولتی در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال و یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرقت از حساب مشتریان کافی نت

متصدی متخلف اهوازی که از رمز حساب مشتری سوءاستفاده کرده و مبالغی از حساب او برداشت کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ"شعبان" رئیس پلیس فتا استان خوزستان اعلام کرد؛پیرو شکایت فردی مبنی بر اینکه از حساب وی برداشت غیرمجاز شده است، مأمورین تحقیقات خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی های مقدماتی مشخص شد که همه برداشت ها صرف خرید اینترنتی کارت شارژ تلفن شده و فرد برداشت کننده همه خریدها را از طریق کافی نت انجام داده است.

سرهنگ شعبان افزود: متصدی کافی نت به این یگان احضار و نهایتاً به جرم خود اعتراف کرد.

وی اظهار داشت: زمانی که شاکی برای واریز شهریه دانشگاه به کافی نت او مراجعه کرده اطلاعات بانکی خود را در اختیارش قرار داده است.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان هشدار داد؛ به هیچ عنوان رمزهای بانکی را در اختیار دیگران قرار نداده و به طور متوالی آنها را تغییر دهید و از گذاشتن رمزهای از پیش گزیده و تکراری مانند شماره شناسنامه و تاریخ تولد که به راحتی در دسترس می باشد جداً خودداری کنید و در صورتی که کارت شما مفقود یا به سرقت رفت سریعاً به بانک مربوطه اطلاع داده و رمزهای آن را تغییر دهید.

خرید بازی اینترنتی با حساب بانکی دیگران

دست خواهرزاده ای که از اعتماد دایی خود سوءاستفاده و با در اختیار داشتن رمز بانکی وی مبالغ زیادی برداشت کرده بود،رو شد.

سرگرد"نوروزی" رئیس پلیس فتا استان مرکزی اعلام کرد؛ پیرو شکایت فردی مبنی بر اینکه از حساب وی برداشت غیرمجاز شده است، مأمورین تحقیقات خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی های مقدماتی مشخص شد همه برداشت ها طی چندین مرحله و صرف خرید اینترنتی کارت شارژ تلفن و بازی اینترنتی شده است .

سرگرد نوروزی افزود: در استعلام های بعدی مشخص شد عمده شارژ تلفن های خریداری شده بر روی سیم کارتی به نام شاکی مورد استفاده قرار گرفته است که پس از تحقیق از شاکی معلوم شد که این سیم کارت در اختیار خواهرزاده اش می باشد.

وی عنوان کرد: نهایتاً فرد مورد نظر به این یگان احضار و پس از رویت مستندات موجود به بزه خود اعتراف و اظهار داشت که پس از بدست آوردن اطلاعات حساب شاکی طی چندین مرحله از حساب وی بابت خرید اینترنتی برداشت کردم.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان هشدار داد؛ به هیچ عنوان رمزهای بانکی را در اختیار دیگران قرار نداده و به طور متوالی آنها را تغییر دهید و از گذاشتن رمزهای از پیش گزیده و تکراری مانند شماره شناسنامه و تاریخ تولد که به راحتی در دسترس می باشد جداً خودداری کنید و در صورتی که کارت شما مفقود یا به سرقت رفت سریعاً به بانک مربوطه اطلاع داده و رمزهای آن را تغییر دهید.

دستگیری سارق اینترنتی در بوشهر

اغفال یکی از اعضای خانواده بوشهری و بدنبال آن اخذ اطلاعات بانکی موجب برداشت غیرمجاز شد.

سرهنگ"جهانشیری" رئیس پلیس فتا استان بوشهر اعلام کرد؛پیرو شکایت فردی مبنی بر اینکه از حساب وی برداشت غیرمجاز شده است، مامورین تحقیقات خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی های مقدماتی مشخص شد فرد موردنظر ، وجوه را طی چندین مرحله و از سیستم های کافی نتی در سطح شهر اقدام به این کار کرده است و با توجه به عدم رعایت نکات امنیتی ابلاغی به کافی نت ها امکان شناسایی کاربر متخلف مقدور نبوده لیکن پس از تحقیقات فنی و تخصصی و نوع خرید اینترنتی متهم نهایتاً وی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جهانشیری افزود: متهم پس از رویت ادله به جرم خود اعتراف و اظهار کرد از طریق اینترنت با خواهر شاکی آشنا و با ریختن طرح دوستی و اغفال وی شماره کارت و رمز دوم را اخذ کردم و طی چندین مرحله و از طریق کافی نت مبالغی را برداشت و یا خرید اینترنتی کردم.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان هشدار داد؛به هیچ عنوان رمزهای بانکی را در اختیار دیگران قرار نداده و به طور متوالی آنها را تغییر دهید و در صورتی که کارت شما مفقود یا به سرقت رفت سریعاً به بانک مربوطه اطلاع داده و رمزهای آن را تغییر دهید.

دستگیری گرداننده چندین وبلاگ مستهجن

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی از دستگیری نوجوان ارومیه‌ای که چندین وبلاگ مستهجن را مدیریت می کرد خبر داد.

سرهنگ" کوره بلاغی" رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی اعلام کرد؛در راستای افزایش امنیت در فضای مجازی و در پی رصد صورت گرفته ، کارشناسان این پلیس وبلاگی را که اقدام به انتشار تصاویر مستهجن و تبلیغ فساد کرده بود شناسایی و اقدامات خود را برای شناسایی مدیر وبلاگ آغاز کردند.

سرهنگ کوره بلاغی افزود: پس از تحقیقات و بررسی های صورت گرفته مدیر سایت که نوجوانی محصل و ساکن ارومیه بود شناسایی و به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی ادامه داد: متهم پس از رویت ادله موجود به جرم خود اعتراف و در تحقیقات بعدی مشخص شد که فرد مورد نظر چندین وبلاگ دیگر که آنها هم حاوی مطالب مبتذل می‌باشد مدیریت می کند .

این مقام انتظامی در پایان گفت: در بررسی های بعمل آمده عدم نظارت والدین بر فعالیت های اینترنتی فرزندشان و آزاد گذاشتن وی در استفاده زمانی نامحدود و دور از نظارت عینی آنها از جمله دلایل اصلی گرایش این فرد به انحرافات جنسی و ساخت و طراحی وبلاگ با مضامین ضداخلاقی بوده است لذا پلیس فتا توصیه می کند والدین نظارت بیشتری به فرزندان خود در زمان استفاده آنها از اینترنت داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها