استقلال برای ادامه صدرنشینی از امتیازهای بازی با صنعت نفت نمی‌گذرد

جدال نابرابر صدرنشین و قعرنشین در تهران

یکی دیگر از روزهای مهم لیگ دوازدهم از راه رسید، جایی که در کمتر از چند ساعت استقلال، سپاهان و تراکتورسازی، سه مدعی اصلی قهرمانی به مصاف رقیبان خود می‌روند تا گامی دیگر برای فتح جام بردارند.
کد خبر: ۵۴۲۹۱۲

البته فولاد، تیم شکست‌ناپذیر این روزهای لیگ را نباید از دایره مدعیان قهرمانی خارج کرد، اما یک روز قبل از آن که شاگردان حسین فرکی به میدان بروند، دیگر مدعیان لیگ بیست و هفتمین بازی خود را به پایان رسانده‌اند. نکته جالب بازی‌های این هفته، میزبانی هر چهار تیم بالای جدول است. در این میان به نظر می‌رسد آبی‌ها کار آسان‌تری نسبت به سه تیم دیگر داشته باشند. آنها پس از پیروزی پرگل هفته گذشته خود مقابل فجر سپاسی در شیراز، امروز میزبان صنعت نفتی هستند که قعرنشین جدول است.تیم آبادانی که از ابتدای فصل تاکنون سه مربی را روی نیمکت خود دیده، نه با کاستا و کاسیمیروی پرتغالی و نه با علی فیروزی که طی چهار بازی گذشته هدایت طلایی‌پوشان را برعهده گرفته، نتوانسته است در بازی‌های خارج از خانه پیروز شود و از 13 بازی فقط پنج امتیاز به دست آورده است. آخرین نتیجه خوب آنها در خارج از آبادان، تساوی 2 بر 2 با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بود که البته تکرار همین نتیجه مقابل استقلال، می‌تواند ایده‌آل‌ترین نتیجه برای تیم درحال سقوط نفت باشد.اما آیا استقلال از این سه امتیاز خانگی به راحتی چشم‌پوشی خواهد کرد؟ مسلما نه!

هر چند علی فیروزی در آستانه این بازی گفته تیمش چیزی برای از دست دادن ندارد و با انگیزه بالا به مصاف استقلال می‌رود تا از این تیم امتیاز بگیرد، اما این روزها انگیزه بازیکنان استقلال هم برای تداوم صدرنشینی و کسب سومین قهرمانی در لیگ برتر کم نیست. موید این حقیقت روند صعودی آبی‌ها در بازی‌های دور برگشت است. آنها از 9 بازی قبلی خود 21 امتیاز کسب کرده‌اند تا با این عملکرد خیره‌کننده از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار باشند. تیم امیر قلعه‌نویی هشت بازی دیگر تا پایان لیگ پیش‌رو دارد که شش تای آن از جمله بازی امروز با صنعت نفت در تهران است و می‌تواند به آنها برای حفظ صدر جدول کمک کند.

در این میان شاید تنها مشکل استقلالی‌ها مسائل مالی باشد؛ موضوعی که باعث شده علی فتح‌الله‌زاده استعفای خود را به دفتر محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان ارسال کند. مدیرعامل استقلال که مدت‌هاست از شرایط مالی باشگاه رنج می‌برد، در حالی استعفا کرده که تیمش از هفته آینده وارد بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.

زاید و مظلومی مقابل پرسپولیس

پرویز مظلومی در دومین بازی خود با آلومینیوم خیلی زود به پرسپولیس خورد. نماینده هرمزگان که همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند بعد از رفتن اکبر میثاقیان دنبال نجات خود از انتهای جدول است. آنها برای این کار جمعه پرسپولیسی را روبه‌روی خود می‌بیند که در دو، سه هفته‌ اخیر آماده ظاهر شده و با وجود غیبت چند بازیکن اصلی‌اش نتایج خوبی گرفته است. شاید مهم‌تر از تقابل پرویز مظلومی با پرسپولیس، حضور ایمون زاید مقابل سرخپوشان باشد که همیشه در صحبت‌هایش گفته دوست دارم هر چه زودتر به پرسپولیس برگردم. او که انگیزه‌ زیادی برای باز کردن تیم سابقش دارد، در آستانه این بازی گفت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی مقابل پرسپولیس بازی کنم، اما الان بازیکن آلومینیوم هستم، بنابراین باید برای موفقیت این تیم تلاش کنم تا در ماندن آلومینیوم در لیگ، نقش داشته باشم.

پرویز مظلومی که در این سال‌ها با پیروزی‌های متوالی استقلال مقابل پرسپولیس به محبوبت دوچندان دست یافته است، گفت: امیدوارم پرسپولیس را ببریم تا من هم اولین بردم را تجربه کنم. از نظر فنی فکر می‌کنم می‌توانیم پرسپولیس را شکست دهیم، چرا که برای سه امتیاز آن دیدار برنامه‌ریزی ‌کرده‌ایم. در مقابل شاگردان گل محمدی برای حفظ امیدهای خود در کسب سهمیه آسیا باید آلومینیوم را در خانه شکست دهند. علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا، همچنان غایبان پرسپولیس در این هفته‌های لیگ برتر هستند.

کریمی در تمرینات گروهی

علی کریمی که در روزهای گذشته هر روز صبح در درفشی‌فر حاضر می‌شد تا برنامه‌های فیزیوتراپی، دویدن، آب‌درمانی و کار با توپ و وزنه را طبق برنامه کادر پزشکی و زیر نظر میثم علیپور فیزیوتراپ و فرهاد چیذری بدنساز تیم انجام بدهد، از دیروز در تمرینات اصلی و گروهی حاضر شد.

کریمی برای حضور در میادین مشکلی ندارد، اما به احتمال فراوان با توجه به این‌که کادر فنی این تیم نمی‌خواهد مصدومیت او تشدید شود، در بازی با آلومینیوم به این بازیکن استراحت داده، اما کریمی در بازی مقابل سایپا و ذوب‌آهن می‌تواند به میدان برود.

برنامه هفته بیست و هفتم لیگ

پنجشنبه، سوم اسفند

تراکتورسازی ـ فجرسپاسی، ساعت 16 ـ ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

سپاهان ـ ملوان، ساعت 16 ـ ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال ـ صنعت نفت، ساعت 19 و 15 دقیقه ـ ورزشگاه آزادی تهران

جمعه، چهارم اسفند

آلومینیوم ـ پرسپولیس، ساعت 14 و 30 دقیقه ـ ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

سایپا ـ ذوب‌آهن، ساعت 16 ـ ورزشگاه انقلاب کرج

فولاد ـ پیکان، ساعت 16 ـ ورزشگاه تختی اهواز

شنبه، پنجم اسفند

مس ـ راه‌آهن، ساعت 15 و 30 دقیقه ـ ورزشگاه امام علی کرمان

نفت ـ گهر، ساعت 16 ـ ورزشگاه دستگردی تهران

داماش ـ صبا، ساعت 16 ـ ورزشگاه عضدی رشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها