ماجراهای دره چکاوک در مرکز آذربایجان غربی

انیمیشن ماجراهای دره چکاوک به تهیه کنندگی لیلا رضایی راد و کارگردانی محمدرضا قدیم خانی در 13 قسمت 12 دقیقه ای به سفارش سیمای استان ها در واحد پویانمایی شبکه استانی مرکز آذربایجان غربی تولید و آماده پخش شد.
کد خبر: ۵۱۶۸۰۵

به گزارش روز یکشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی، این مجموعه با هدف آشنایی و لزوم حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و آموزش آداب و معاشرت اجتماعی و نیز کمک به مردم و همنوعان برای رده سنی کودک و نوجوان تهیه شده است.

در این انیمیشن یاشار پسر باهوش با مادر بزرگش ننه مهتاب در روستایی بنام چکاوک زندگی می کنند. این روستا بخاطر جذابیت های طبیعی فراوان و باغات اطراف، در کنار سواحل نمکی دریاچه ارومیه قرارگرفته و محیط بان جوانی در آنجا در حال انجام وظیفه است. تیمور دلال بدجنس قصد دارد با حیله و فریب محصولات باغی و قالیچه های بافته شده در روستا را به قیمت ارزان بدست بیاورد که هربار نقشه ی او با هوشیاری یاشار و دوستانش و راهنمایی های محیط بان برملا شده و شکست می خورد .

 قدیم خانی کارگردان این انیمیشن گفت: این مجموعه در زمستان 89 کلید خورد که شش ماه پیش تولید و یکسال برای تولید آن زمان صرف گردیده که هم اکنون در نوبت پخش قرار دارد .

وی با بیان اینکه انیمیشن ماجراهای دره چکاوک با تکنیک سه بعدی کامپیوتری تهیه شده، افزود: در ساخت این اثر پویا نمایی از ویژگی های بومی و محلی بخصوص جغرافیای منطقه و دریاچه ارومیه در فضا سازی و استفاده از موسیقی و  لباس های محلی در طراحی کاراکترها استفاده شده است.

قدیم خانی با بیان ویژگی دیگر این اثر افزود: بهره مندی از گرافیک و دیزاین های بومی در طراحی فضا و کاراکترها و نیز استفاده لحظه ای از دیالوگ ها به زبان آذری  اثر را متفاوت و زیبایی آنرا دو چندان نموده به طوری که بنا به درخواست مرکز سیمای استان ها ادامه تولید 36 قسمت بعدی ماجرا های دره چکاوک در حال نگارش می باشد .

سایر عوامل این مجموعه عبارتنداز : نویسنده: منصور باغبان لی اوت و طراح سه بعدی: توحید توانای رشید، هادی خجسته انیماتورها: احد عباسی، هادی خجسته، سینا گلزاری، امینزرین، جواد سیدی، احسان رفیعی فر، علی حسینی، هادی ذبیحی نویسنده سیناپس: سعید سلیمان پور  آهنگساز: مهرداد جنابی  مسئول فنی: توحید اصلانی طراحان دوبعدی : لیلا صحرایی ، محمدرضا قدیم خانی. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها