رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علت اصلی سوءبرداشت از دین را در شیوه غلط معرفی اسلام خواند و تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه، ناتوانی در معرفی اسلام ناب و بی‌پیرایه به جوانان و پاسخگویی به سوالات نسل تحصیلکرده و باسواد است.
کد خبر: ۵۱۶۵۴۶

به گزارش مهر، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و هنر در پاسخ به سوال یکی از حاضران در مورد دلایل دین‌گریزی و دین‌ستیزی در برخی جوامع، با اشاره به نقش عقلانیت در معرفی اسلام تأکید کرد: عده‌ای نمی‌خواهند اسلام بی‌پیرایه و واقعی به جهان معرفی شود.

هاشمی‌رفسنجانی افزود: اسلام دین خاتم است و باید خود مردم تا قیامت با اتکا به پایه‌های اصلی دین یعنی قرآن، سیره معصومان و سنّت، هدایت شوند، زیرا مردم با ارزش‌ها و اعتقادات دینی رشد کرده‌اند و از اعتقادات خود دست برنمی‌دارند و این مساله جز با تکیه بر عقل امکان‌پذیر نیست و اگر براساس عقلانیت عمل کنیم، در واقع به دستور دین عمل کرده‌ایم. هاشمی‌رفسنجانی ضمن توصیه به پرهیز از افراط و تفریط در جامعه گفت: جامعه تحصیلکرده و دانشمند هیچ‌گاه دچار افراط و تفریط نمی‌شود.

وی تأکید کرد: باید عقلانیت را همه‌جا به عنوان هم‌ردیف با شرعیت مطرح کنیم و در زمان حضرت حجت(عج) منتظران باید به حدّی از بلوغ فکری و عقلی رسیده باشند که دیگر نیازی به جنگ و نزاع نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها