معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر در کتاب ریاضی سال اول ابتدایی از مهارت‌های چندگانه ریاضی استفاده کرده‌ایم و این در حالی است که در ۳۰ سال گذشته همیشه مهارتی که استفاده می‌کردیم، انتزاعی بود.
کد خبر: ۵۱۶۴۹۰

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی  در پاسخ به این پرسش که «آموزش و پرورش چه برنامه‌ای برای شیرین کردن درس ریاضی برای دانش‌آموزان دارد؟» اظهار داشت: ما در آموزش ریاضی باید هوش ریاضی را در دانش‌آموزان‌مان تقویت کنیم که در این زمینه کم کار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اساساً در کشور ما مجامع آکادمیک، دانشگاه‌ها، مراکز روانشناختی و حوزه‌های علوم شناختی، خیلی روی انواع هوش‌ها کار نکردند تا بدانیم راه ارتقا و تقویت آنها چیست و اساساً به نظر می‌رسد که ما روش‌های تقویت هوش ریاضی را خوب بلد نیستیم؛ لذا همینجا درخواست می‌کنم، دانشگاه‌ها مخصوصاً دانشگاه‌های روانشناسی و علوم تربیتی روی این زمینه کار کنند و ببینند تکنیک‌های جدید چیست.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه باید به آموزش مهارتی معلمان‌مان بپردازیم، گفت: معلمان ما در زمینه آموزش ریاضی و برخی از دروس دیگر باید به صورت مهارتی آموزش ببینند نه اینکه تنها تحصیلات دانشگاهی لیسانس ریاضی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید رشته آموزش ریاضی در کشور تقویت شود، اضافه کرد: امیدوارم دانشگاه فرهنگیان به این موضوع توجه بیشتری کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: باید روش‌ها و ابزار آموزشی را هم نو کنیم؛ همه ساله اتفاق‌های جدیدی در عالم آموزش ریاضی روی می‌دهد و یک مقدار نسبت به این رویدادهای جدید فاصله داریم که اگر این را بتوانیم رفع کنیم، امیدواریم ریاضی شیرین شود.

وی به کتاب‌های درسی ریاضی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر در کتاب ریاضی سال اول ابتدایی از مهارت‌های چندگانه ریاضی استفاده کردیم و این در حالی است که در 30 سال گذشته همیشه مهارتی که استفاده می‌کردیم، انتزاعی بود؛ اما اکنون در کتاب ریاضی از مهارت‌های انتزاعی، لمسی و حسی و بصری استفاده می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها