در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
با مراجعه به مغازههایی نزدیک محله خود یا آگهیهای روزنامهها میتوانید به سرویسکارانی دست یابید که کارشان نظارت و تعمیر تاسیسات گرمایشی است.
اگر از طریق آگهی روزنامهها با سرویسکاری تماس میگیرید سعی کنید حدالامکان کسانی را فرا بخوانید که در نزدیکی محل سکونت خودتان زندگی میکنند. اگر نیمهشبی در موارد ضروری و احتمالی آینده به مشکل برخوردید، به این اشخاص زودتر و بهتر دسترسی خواهید داشت.
سرویس مشعل، نظافت دیگ، بازدید منبع انبساط، وضع لولهکشیها، باز و بست شیرآلات و اطمینان از صحت کار آنها و وانکاری پمپ از جمله کارهایی است که هنگام سرویس و بهینهسازی باید انجام گیرد.
از تعمیرکار بخواهید نحوه راهاندازی یا خارج کردن درست و اصولی پمپ آب گرم و زمان استفاده از آن را به شما آموزش دهد. اینکه اول چه شیری را ببندید یا کدام کلید را بزنید و در چه شرایطی از آن استفاده کنید و...
برخی اقدامات نگهداری بهینه از قبیل نیاز به بازدید سیمکشی و مدارهای الکتریکی، یا بهترین درجه حرارت برای روزهای کمتر سرد، شبهای بسیار سرد، روزهای تعطیل و نیاز به گرمای آب بیشتر برای استحمام و مانند اینها را حتما از سرویسکار بپرسید.
چگونگی هواگیری لولههای ناقل آب در پرههای شوفاژ، بررسی محل اتصالات، یافتن نشتیهای احتمالی در محل خوردگی یا زنگزدگی اتصالات، کارهایی است که اگر خودتان هم زرنگی نشان دهید و بیاموزید، در برخی مخارج و هزینههای آینده صرفهجویی کردهاید.
بخشهای بشدت فرسوده و صدمهدیده را اگرچه هنوز کار میکنند، بهتر است پیش از آغاز سرما تعویض یا تعمیر کنید تا نیمهشبی سرد با از کار افتادن شوفاژ، خود و خانوادهتان دچار مشکل و دردسر نشوید.
هر کیت شوفاژ چراغی دارد که با روشن شدن یا اصطلاحا پریدن آن، مدار جرقه و ایجاد شعله از کار میافتد، دلایل عمومی و غیرتخصصی به اضافه نحوه به کار انداختن مجدد آن را بپرسید و بدانید. سرویسکارهای منصف معمولا راه برطرف کردن عیوب عمومی و غیرتخصصی را به مسئول ساختمان یا صاحب ملک خواهند گفت.
اسپیلت یونیتها را نیز برای استفاده در فصول سرد و ایجاد گرما باید بازدید و بهینهسازی کرد. برای جلوگیری از کاهش عمر، سوختن کمپرسور و هزینههای تعویض، آنها را پیش از استفاده در زمستان سرویس کنید.
یادتان باشد آگاهسازی شما به موارد نگهداری عمومی و بهینه، راهنمای تلفنی درباره نحوه رفع برخی ایرادهای جزئی و... یکی از اصول سرویسکارانی است که به کار خود و مسئولیتشان در قبال مشتری متعهدند. شماره تماس با آنها را برای استفاده در موارد احتمالی آینده نگاه دارید.
رشید حسام / جامجم
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد