اعطای تسهیلات به شاغلان صنایع دستی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به شاغلان صنایع دستی از محل کسب و کار خانگی وجود ندارد و آمادگی داریم به هر میزان که متقاضیان معرفی شوند این پرداختی‌ها را داشته باشیم.
کد خبر: ۴۸۹۳۰۰

به گزارش ایسنا، سیدحسین صابری در جریان بازدید از مجموعه‌ جدید بازارچه صنایع دستی در اردبیل در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی افزود: ما معتقدیم یکی از فرصت‌های ارزشمند توسعه اشتغال در کشور و استان اردبیل، توجه به صنایع دستی در محورهای مختلف اعم از دستبافت، زیورآلات، سنگ‌های قیمتی، طلا و جواهر است. تمام این رشته‌ها در ظرفیت‌های متفاوت خود می‌تواند اشتغال‌آفرین باشد تا تولیدات داخل استان به سایر مناطق و حتی خارج از کشور عرضه شده و این هنر صنعت رونق بگیرد. وی به بازار خوب فرش، گلیم، ورنی و جاجیم در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و گفت: ما در کنار تولید باید بحث آموزش را نیز جدی بگیریم؛ به طوری که در پنج نقطه استان نمایشگاه عرضه مستقیم صنایع دستی به طور زیبا، متنوع و گسترده دایر شده تا علاقه‌مندان از این فضا استفاده کنند.

وی به دایر بودن 34 فروشگاه صنایع دستی در مجموعه ارزشمند بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد و افزود: ما این نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها را دایر کردیم تا هم برای متولیان درآمدزایی شده و هم مسافران و گردشگران از فضای به وجود آمده استفاده کنند.

وی ترویج و گسترش این هنر صنعت را بسیار با اهمیت توصیف و اظهار کرد: ما در ساماندهی مشاغل خانگی به حوزه صنایع دستی توجه ویژه‌ای داشتیم؛ به طوری که به متقاضیان تسهیلات ارزان‌قیمت به عنوان سرمایه اولیه ارائه‌شده که انتظار داریم با تأمین این سرمایه بتوانند حوزه فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهند.

وی در مورد امکان خرید و دایر کردن فضای فروش از طریق این غرفه‌ها تصریح کرد: قرار است با قیمت مناسب و شرایط آسان این مجموعه‌ به تولیدکنندگان و صنعتگران واگذار شده یا اجاره داده شود تا شاغلان صنایع دستی بتوانند اصیل‌ترین محصول خود را عرضه کنند.

صابری در مورد آزادسازی چند ملک باقیمانده در اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اضافه کرد: با مسئولان بانک ملی برای تصرف زمین مورد نظر مذاکراتی انجام شده و با رایزنی‌های صورت گرفته با سایر صاحبان املاک نیز، تلاش می‌کنیم خریدها انجام شود تا این منطقه به محدوده بقعه افزوده شده و آزادسازی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها