یک سال قبل کمتر هوادار یوونتوس تصور می‌کرد که این تیم با مربی جدیدش در کمتر از یک سال در آستانه کسب دومین قهرمانی فصل قرار داشته باشد اما شاگردان کونته که بدون شکست قهرمانی در سری A را جشن گرفتند، امشب برای فتح کوپا ایتالیا، مقابل ناپولی، غول جنوبی، که در دو فصل اخیر بار دیگر از خواب بیدار شده، قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۴۷۴۹۹۸

دیداری که می‌تواند یادآور نبردهای دیدنی دو تیم در دهه 1980، زمانی که میشل پلاتینی برای تیم تورینی و دیه‌گو مارادونا برای ناپلی‌ها به میدان می‌رفت، باشد. پیروزی در این دیدار می‌تواند فصل بدون شکست یوونتوس را تکمیل کند و از سوی دیگر شاگردان ماتزاری به دنبال پایان ناکامی‌های 25 ساله ناپولی در این رقابت‌ها هستند.

دو دیدار یوونتوس و ناپولی در رقابت‌های این فصل سری A، پرگل و بسیار جذاب بود؛ دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه سن پائولو با تساوی 3-3 به پایان رسید و در دیدار برگشت این بینکونری بود که با 3 گل حریف را شکست داد. با توجه به شیوه تهاجمی بازی هر دو تیم، می توان انتظار داشت که دیدار امشب هم گرم و تماشایی از کار در بیاید. 

یوونتوس؛ شام آخر دل پیرو

اگرچه کاپیتان اسطوره‌ای یووه در دیدار مقابل آتالانتا از هواداران تیمش خداحافظی کرد و نامه‌ای احساسی هم برای آنها نوشت اما آخرین دیدار رسمی او برای بانوی پیر، دیدار امشب در المپیکوی رم خواهد بود؛ جایی که او می‌تواند دوران پرافتخار حضورش در تورین را با یک جام دیگر جشن بگیرد. به همین دلیل انتظار می‌رود کونته از دل‌پیرو در ترکیب اصلی استفاده کند.

البته دل‌پیرو در طول دوران 19 ساله حضورش در یووه، خاطرات چندان خوبی از کوپا ایتالیا ندارد. آخرین قهرمانی تورینی‌ها در این رقابت‌ها به سال 1995 (دومین فصل حضور دل‌پیرو در یوونتوس) برمی‌گردد و همین مسئله این قهرمانی را برای او جذاب‌تر خواهد کرد.

از سوی دیگر، یوونتوسی‌ها برای حفظ رکورد شکست ناپذیری‌شان در رقابت‌های این فصل، به پیروزی در این دیدار نیاز دارند. شاگردان کونته برای رسیدن به فینال راه سختی را پشت سر گذاشتند و با عبور از تیم‌های بولونیا، رم و میلان، پای به دیدار نهایی گذاشتند. آنها به ویژه در دیدار مرحله نیمه‌نهایی مقابل میلان حسابی به دردسر افتادند اما در نهایت با درخشش ووچینیچ، پای به دیدار نهایی گذاشتند.

کونته برای دیدار امشب نمی‌تواند از جورجو کیه‌لینی استفاده کند. این مدافع ملی‌پوش دچار مصدومیت شده و حتی گفته می‌شود حضورش در رقابت‌های یورو 2012 هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این وجود، انتظار می‌رود سرمربی یووه بار دیگر تیمش را با آرایش 3-5-2 راهی میدان کند. بونوچی در قلب خط دفاعی قرار خواهد گرفت و کاسرس و بارزالی به عنوان مدافعان چپ و راست به میدان می‌روند. کمربند خط میانی نیز بار دیگر با مثلث پیرلو، ویدال و مارکیسیو شکل خواهد گرفت و لیششتاینر و جیاچرینی به عنوان دو بال چپ و راست به کار گرفته خواهند شد و در نهایت در خط حمله، ووچینیچ، زوج دل‌پیرو خواهد بود.

هدف ناپولی؛ فتح شمال

هیچ چیز به اندازه پیروزی مقابل تیم‌های بزرگ شمالی هواداران ناپولی را خوشحال نمی‌کند؛ محبوبیت غیرقابل وصف مارادونا در بین مردم ناپل از همین حقیقت ناشی می‌شود. قهرمانی‌های ناپولی در دهه 1980 برای اولین بار آنها را بالاتر از همه غول‌های شمالی، میلان، اینتر و یوونتوس، قرار داد و آنها اکنون بعد از گذشت بیش از دو دهه، بار دیگر به دنبال تکرار آن روزهای خوب هستند.

والترماتزاری به کمک ستاره‌هایی که آئورلیو دی لورنتیس، رییس باشگاه ناپولی در چند سال اخیر به خدمت گرفته، تیمی ساخته که حتی به جمع 16 تیم برتر اروپا نیز راه پیدا کرد و به همین دلیل هواداران این تیم معتقدند که زمان کسب یک جام دیگر فرا رسیده است. مثلث همسیک، کاوانی و لاوتزی در دو فصل اخیر بسیار درخشان ظاهر شده و اگر ناپلی‌ها در سایر خطوط هم یکی دو ستاره باتجربه در اختیار داشتند، می‌توانستند در سری A و چمپیونزلیگ نتایج بهتری کسب کنند.

نگرانی اصلی ماتزاری هم مانند کونته، مربوط به قلب خط دفاعی است. کاناوارو، کاپیتان ناپولی، از ناحیه دندان دچار آسیب دیدگی شده و ممکن است نتواند در این دیدار به میدان برود. از سوی دیگر حضور آندره آ دوسنا که در آخرین دیدار ناپولی در سری A دو گل برای تیمش به ثمر رساند، در دیدار امشب در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و احتمالا خوان زونیگا جای او را خواهد گرفت. بلریم دزمایلی هم جای والتر گارگانوی محروم را در مرکز زمین پر خواهد کرد.

ترکیب دو تیم

یوونتوس: استوراری، بونوچی، بارزالی، کاسرس، لیششتاینر، ویدال، پیرلو، مارکیسیو، جیاچرینی، ووچینیچ، دل پیرو

ناپولی: دی سانتیس، کامپاینرو، کاناوارو، آرونیکا، ماجو، اینلر، دزمایلی، دوسنا، همسیک، لاوتزی، کاوانی

دیدار فینال مسابقات جام حذفی ایتالیا امشب برگزار می‌شود. (سایت گل)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها