بیش از 140 دانش‌آموز دختر افغان بر اثر مصرف آب آلوده روانه بیمارستان شدند. مقامات آموزشی افغانستان با اعلام این خبر، اظهار کردند: به احتمال قوی یکی از مخالفان تحصیل دانش‌آموزان دختر، آب مصرفی را آلوده به سم کرده است.
کد خبر: ۴۶۸۲۵۷

مقامات محلی ولایت «تخار» اعلام کردند: احتمالا افرادی که مخالف رفتن دختران به مدرسه هستند، دست به این کار زده‌اند. این دانش‌آموزان پس از مصرف آب با علایمی همچون سردرد و حالت تهوع به بیمارستان منتقل شدند.به گفته یکی از مسوولان مرکز بهداشت «تخار»، این دانش‌آموزان دبیرستانی پس از نوشیدن آب از تانکر موجود در مدرسه به این علایم دچار شدند. 40 دانش‌آموز پس از درمان از بیمارستان مرخص شدند، اما 100 نفر دیگر از جمله تعدادی از معلمان همچنان در بیمارستان بستری هستند.

این گزارش حاکی است، آب موجود در تانکر برای بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه فرستاده شد و پلیس در حال تحقیق در این خصوص است./ ایسنا

12 زخمی در سانحه ریلی 2 قطار

در پی برخورد یک قطار مسافربری با یک قطار باری در یکی از مناطق ترکیه، 12 مسافر و کارمند قطار زخمی و روانه بیمارستان شدند.

این سانحه بامداد روز گذشته در مناطق مرکزی ترکیه و بر اثر برخورد یک قطار مسافربری و یک قطار باری به وقوع پیوست.

به گفته مقامات محلی ایالت «نیگده»، قطار مسافربری در حال پیاده‌کردن مسافر بود که قطار باری از پشت به آن برخورد کرد. در این سانحه 5 مسافر و 7 کارمند قطار زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

سازمان راه‌آهن ترکیه، در پی وقوع این حادثه، مرکز بحران تشکیل داد و گروهی از کارشناسان خود را به محل حادثه اعزام کرد./ ایسنا

تجاوز گروهی به یک زن عقب‌مانده ذهنی در اسرائیل

دادگاهی در تل‌آویو، پلیس رژیم صهیونیستی را متهم کرد که در رسیدگی به پرونده آزار و اذیت دسته‌جمعی به یک زن عقب‌مانده ذهنی در سواحل شهر تل‌آویو، با بی‌اعتنایی برخورد کرده است.

به گفته‌ شاهدان ماجرا، بعدازظهر روز گذشته در یکی از سواحل شهر تل‌آویو گروهی به یک زن که از بیماری عقب‌ماندگی ذهنی رنج می‌برد، حمله کرده و وی را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند، اما با وجود تماس یکی از شاهدان، هیچ اقدامی از سوی پلیس این شهر صورت نگرفته است.

این در حالی است که پلیس مدعی شده به فاصله‌ فقط چند دقیقه یک ماشین گشت را به منطقه فرستاده اما قربانی این ماجرا اظهار کرده که حتی یک افسر پلیس هم به محل حادثه نیامده است.

یکی از شاهدان در این باره گفت: با یکی از دوستانم در حال استراحت در ساحل بودیم که متوجه شدم جمعیت زیادی متشکل از زن و مرد دور هم حلقه زده و چیزی را تماشا می‌کنند. ابتدا به آن توجه نکردم، اما با شنیدن خنده تماشاکنندگان، به سمت این حلقه رفتم که متوجه شدم چند نفر به نوبت در حال سوء استفاده از یک زن عقب‌مانده ذهنی هستند.

وی افزود: تماشاکنندگان نیز به جای جلوگیری از این اتفاق، خنده و شادی می‌کردند که بسیار موجب عصبانیت من شد. در واقع من تنها کسی بودم که از آنها خواستم به کار خود پایان دهند اما آنها در جواب گفتند «چه اشکالی دارد، اگر ما بخواهیم کمی تفریح کنیم!»

وی یادآور شد: من خواستم زن قربانی را نجات دهم، اما او به دلیل مشکل ذهنی، گویا نمی‌توانسته عمق فاجعه را درک کند و راضی به نظر می‌رسیده است.با وجود ادعای پلیس مبنی بر اعزام افسر به محل حادثه، شاهدان می‌گویند هیچ پلیسی را در منطقه مشاهده نکرده‌اند.

پلیس نیز می‌گوید بلافاصله نیرو به ساحل فرستاده، اما چیز مشکوکی در آن منطقه ندیده است. تحقیقات در این باره ادامه دارد./ ایسنا

دستگیری زن کودک‌ربا در آمریکا

زن آمریکایی که به اتهام قتل و کودک‌ربایی تحت تعقیب پلیس بود، دستگیر شد.

روز گذشته مردی با پلیس تگزاس در آمریکا تماس گرفت و از گروگانگیری یک زن و نوزادش از سوی یک زن 30 ساله مسلح خبر داد.

وقتی ماموران به محل حادثه اعزام شدند، مشاهده کردند زن گروگانگیر مادر را کشته و پس از ربودن نوزاد، با ایجاد رعب و وحشت برای مردم با یک خودرو متواری شده است.

در تحقیق از شاهدان معلوم شد، زن جوان و کودکش در حال ترک کردن مطب یک پزشک بوده‌اند که گروگان گرفته شدند و بعد مادر جوان هدف شلیک زن مسلح قرار گرفته است.

پلیس محلی ایالت «تگزاس» پس از این حادثه، تحقیقات و جستجو برای یافتن قاتل و کودک ربوده شده را آغاز کرد تا این که ماموران پس از چند ساعت با شناسایی آپارتمان متهم، کودک را نجات داده و زن کودک‌ربا را دستگیر کردند.پلیس پس از دستگیری متهم، تحقیقات خود را برای روشن‌شدن انگیزه‌ وی از ارتکاب به قتل و کودک‌ربایی آغاز کرده است./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها