منتقدان در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

عملکرد رسانه ملی قابل دفاع است

نمایندگان منتقد عملکرد رسانه ملی در سال 90، معتقدند که کارنامه نوروزی صداوسیما در سال 91 قابل دفاع است.
کد خبر: ۴۶۴۳۹۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، برخی از نمایندگان مجلس سال گذشته نسبت به عملکرد رسانه ملی انتقاد داشته و معتقد بودند که صداوسیما برنامه های خوبی را در نوروز سال 90 ارائه نکرد.

خبرنگار پارلمانی ما امروز سه شنبه به سراغ این عده از نمایندگان رفت و نظر آنها را راجع به برنامه های نوروزی رسانه ملی در سال 1391 جویا شد.

"سید رمضان شجاعی کیاسری" که سال گذشته در مصاحبه هایی، انتقادهای تندی را متوجه رسانه ملی کرده بود، معتقد است که امسال برنامه های صداوسیما خیلی بهتر از سال های گذشته بود.

وی افزود: یکی از نقاط برجسته رسانه ملی در سال جاری اطلاع رسانی در حوزه ترافیک جاده ها و شرایط جوی آب و هوا بود به طوری که مسافران نوروزی با استفاده از این اطلاعات برنامه های سفری خود را تنظیم می کردند.

نماینده ساری در مجلس تاکید کرد: سریال های پخش شده از شبکه های مختلف نیز متنوع بود و توانست رضایت مخاطبان را جلب کند.

شجاعی کیاسری گفت: مردم اقبال خوبی نسبت به این سریال ها داشتند و من می دیدم که مردم در مهمانی ها طوری برنامه ریزی می کردند تا این سریال ها از جمله سریال چک برگشتی را از دست ندهند.

برنامه ریزی برای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی 

نماینده بابل هم معتقد است که رسانه ملی در ایام نوروز شور و نشاط و شادی برای مردم ایجاد کرد و کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاشت.

"علی کریمی فیرزوجایی" گفت: خوشبختانه رسانه ملی با رعایت اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط توانسته بود برنامه های مفیدی را تهیه و تدارک ببیند.

وی با اشاره به رقابت رسانه ملی با شبکه های مختلف ماهواره ای، خاطرنشان کرد: صداوسیما فرصت هایی را برای خانواده ها ایجاد کرد و انتظار است با ایجاد انگیزه هایی برای مردم به جذب مخاطب بیشتر بیاندیشد.

" در برنامه های رسانه ملی سمت و سوی مذهبی و تعمیق بخشیدن به فرهنگ قومی و اسلامی کاملا مشهود بود و البته جا دارد که بیشتر از اینها درخصوص فرهنگ سازی کار شود."

کریمی فیروزجایی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، گفت: نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری به نام های مختلف، نیازمند فرهنگ سازی برای تحقق اهداف آن است و در این راستا صداوسیما نقش اصلی را بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: رسانه ملی به عنوان اصلی ترین کانون برای فرهنگ سازی در زمینه های مختلف مورد توجه می باشد.

برنامه های رسانه ملی با معنا بود

نماینده مریوان و سروآباد که سال گذشته از عملکرد رسانه ملی در ایام نوروز رضایت نداشت، معتقد است امسال برنامه های صداوسیما خیلی خوب بود.

وی با بیان اینکه برخی از فیلم ها و سریال ها تکراری بود، گفت: ولی همین برنامه های تکراری با معنا و پرمحتوا بود.

"اقبال محمدی" تاکید کرد: رسانه ملی در اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری کشوری و استان ها به خوبی اطلاع رسانی کرد و سعی شد از ظرفیت ها بهره برداری شود.

نماینده مریوان و سروآباد گفت: البته رسانه ملی می توانست بهتر از اینها به معرفی جاذبه های گردشگری بپردازد. مثلا «دریاچه زریوار» مریوان و مناطق بکر «اورامانات» که در استانهای کردستان و کرمانشاه کمتر معرفی شده اند می توانست بهتر از اینها به مردم شناسانده شود.

وی افزود:‌ اگر مسئولین با برنامه ریزی عمل کنند زمینه های جذب گردشگر داخلی و خارجی برای بسیاری از مناطق وجود دارد.

یوسف اسدی- خبرنگار پارلمانی جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها