جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی 6 بهمن در ارومیه برگزار می‌شود

پیشنهاد ثبت ملی «شب قصه گویی ایرانیان»

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یک نشست خبری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را تشریح کرد؛ جشنواره‌ای که قرار است به میزبانی ارومیه ششم تا نهم بهمن‌ برپا شود.
کد خبر: ۴۵۳۰۸۵

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز گذشته سیدصادق رضایی با بیان این‌که کانون برای مخاطبان خودش از واسطه‌های تربیتی گوناگونی استفاده می‌کند تا تربیت دینی ـ اسلامی مد نظر خود را محقق کند، گفت: مرحله استانی و منطقه‌ای پانزدهمین دوره جشنواره قصه‌گویی را پشت سر گذاشته‌ایم که در 31 استان جشنواره برگزار شده است. 5 جشنواره منطقه‌ای هم داشتیم که در کل، 36 جشنواره کشوری و منطقه‌ای برپا شده است که این فعالیت برای قصه‌گویی در جهان بی‌نظیر است و چنین جشنواره‌ای در جهان برگزار نمی‌شود.

او ادامه داد: به فاصله جشنواره چهاردهم ‌تا کنون، مربیان ما بیش از 7000 قصه‌ برای کودکان و نوجوانان بیان کرده‌اند که این قصه‌ها با اسم و رسم در کانون وجود دارد. یکی از برنامه‌های جذاب از سوی مخاطبان ما، شنیدن قصه است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به پیشینه‌ کهن قصه در ایران گفت: ایران در واقع یکی از کشورهایی است که وقتی از قصه حرف زده‌ می‌شود، نمی‌شود نامش را نادیده گرفت.‌ محققان نمی‌توانند از روم‌، هند و یونان حرف بزنند و به ایران اشاره‌ای نکنند.

او با اشاره به تلاش کانون برای ثبت قصه‌خوانی در شب یلدا گفت: ما این ایده را به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده‌ایم که شب یلدا به نام «شب قصه‌گویی ایرانیان» ثبت شود. رضایی ادامه داد: اگر از اول با مراسم سیزده به‌در و چهارشنبه‌سوری خوب برخورد می‌کردیم، این‌گونه نمی‌شد. اگر شب یلدا هم به نام شب قصه‌خوانی ثبت نشود، کشورهای کوچکی که جزء ایران بزرگ فرهنگی و جغرافیایی بوده‌اند و اکنون جدا شده‌اند و به اندازه‌ یکی از استان‌های ما جمعیت دارند، آن را ثبت می‌کنند و ما باید دنبال آنها برویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها