رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز تهران را به مقصد ونزوئلا که اولین کشور در سفر دوره‌ای او به 4 کشور آمریکای لاتین است ترک کرد.
کد خبر: ۴۵۱۲۰۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد قرار است پس از ونزوئلا به کشورهای نیکاراگوئه، کوبا و اکوادور سفر کند. وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و نیرو، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیش از آغاز سفر دوره‌ای خود به آمریکای لاتین، در تشریح اهداف سفر یک‌هفته‌ای‌اش به‌ 4 کشور در این منطقه به روابط خوب و روبه گسترش ایران با کشورهای آمریکای لاتین اشاره و اظهار کرد: مطالبات تاریخی مردم این منطقه به مطالبات تاریخی ملت ما نزدیک است و شاهد نهضت‌های ضد استعماری مردم این منطقه در برابر زیاده‌خواهان نظام سلطه بوده‌ایم و آنها در برابر این زیاده‌خواهی‌هامقاومت می‌کنند. وی افزود: آمریکای لاتین منطقه‌ای است که نظام سلطه تصور می‌کرد حیاط خلوتش است، ولی ملت‌های این منطقه بیدار شده‌اند، در برابر زیاده‌خواهی‌ها ایستاده‌اند و به صورت مستقل انتخابات خود را انجام می‌دهند.احمدی‌نژاد از ونزوئلا به عنوان اولین ایستگاه سفر خود به آمریکای لاتین نام برد و اظهار کرد: امروز آقای چاوز قهرمان مبارزه با استکبار و خدمتگزاری به مردم و قطع وابستگی‌های سیاسی و اقتصادی در این منطقه است و حرکت مردم ونزوئلا برای بسیاری از کشورهای این منطقه الهام‌بخش بوده است.احمدی‌نژاد با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گسترده‌ای دارند، گفت: در جریان این سفر مروری بر پروژه‌ها، طرح‌ها وکارهایی که باید انجام شود، خواهیم داشت و ان​شاء‌الله توافقات جدیدی بین دو کشور ایجاد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها