روانپزشکان می‌گویند درمان وسواس نیاز به مصرف دارو دارد

شیوع ابتلابه وسواس در افراد زیر 25 سال

دبیر انجمن روانپزشکان، اضطراب را عمده‌ترین علامت بیماری وسواس دانست و گفت: بیشترین موارد ابتلا به وسواس اغلب در افراد زیر 25 سال قابل مشاهده است. دکتر پرویز مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب که بیماری وسواس در ردیف اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: عمده‌ترین زمینه این بیماری، اضطراب است.
کد خبر: ۴۴۷۱۵۲

همچنین این بیماری را می‌توان به انواع وسواس فکری، وسواس شستشو و وسواس کنترل کردن تقسیم کرد. مطالعات نشان می‌دهند که وسواس در میان زنان شایع‌تر است؛ البته برخی معتقدند نقش هورمون‌هایی چون پروژسترون و استروژن در زنان را نمی‌توان در بروز این بیماری نادیده گرفت. از سوی دیگر مسوولیت مضاعف زنان در زندگی و وظایف خطیری چون تربیت فرزندان و فعالیت‌های شغلی که در بیرون منزل دارند، بر پیشرفت این بیماری تاثیرگذار است.

دبیر انجمن روانپزشکان درباره روند درمان وسواس عنوان کرد: درمان به دوگونه دارویی و غیردارویی صورت می‌پذیرد که همزمان به کار گرفته می‌شوند. تجویز داروهای ضداضطراب و ضدوسواس و در کنار آن روان درمانی و رفتار درمانی از جمله روش‌های موجود در درمان بیماری وسواس هستند.

وی فعالیت کلینیک‌های تخصصی درمان وسواس را غیرقانونی دانست و گفت: درمان بایستی تنها توسط روانپزشک و در برخی موارد به کمک روان‌شناس انجام شود. در برخی از این کلینیک‌ها معتقدند درمان وسواس نیازی به دارو ندارد؛ در حالی که مرتکب اشتباه فاحشی شده و به بیماران تلقین می‌کنند دارو مصرف نکنند و به یقین این بیماران جواب مطلوب را دریافت نخواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها