مذاکرات برای خرید هواپیماهای سوخوی 100 نفره از روسیه ادامه دارد

ورود 25 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موفقیت‌های ایران در نوسازی ناوگان هوایی کشور از ورود 25 فروند هواپیما در 6 ماه اخیر به کشور خبر داد. علی نیکزاد دیروز در افتتاحیه نمایشگاه راه و شهرسازی در تهران اظهار کرد: در چند ماهی که وزارت راه و شهرسازی از ادغام وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری تشکیل شده، بخش خصوصی موفق به نوسازی ناوگان هوایی شده و در این زمینه 25 فروند هواپیما به ناوگان کشور اضافه شده است.
کد خبر: ۴۴۶۷۵۱

وزارت راه و شهرسازی اوایل تیر امسال تشکیل شده لذا این هواپیماها در 6 ماه اخیر به ناوگان هوایی پیوسته است.

با این حال نوع، مدل، ویژگی‌ها و نوع مالکیت این هواپیماها مشخص نیست، اما با توجه به افزایش بوئینگ‌های ام.دی در سفرهای هوایی کشور، احتمال دارد تعدادی از این 25 فروند نیز از همین نوع باشد.این در حالی است که ایران به طور جدی گزینه‌‌های دیگری را نیز برای بهبود خدمات هوایی در بخش مسافری در دست بررسی دارد. خرید هواپیماهای 100 نفره از روسیه که نوع آن «سوخو» اعلام شده و مذاکرات آن در جریان است و ورود هواپیماهای قطری برای پوشش بخشی از پروازهای داخلی ایران از جمله این گزینه‌هاست.

با آن که آمریکا و اروپا به‌زعم خود در حال تنگ کردن حلقه تحریم‌ها بر صنعت هوایی کشور هستند، اما تاکنون این اقدامات نتوانسته بر وضعیت صنعت هوایی ایران تاثیر قابل توجهی بگذارد. هر چند این صنعت را در فشار قرار داده است.

افتتاح 8000 میلیارد تومان پروژه

وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری از 550 پروژه به ارزش 8000 میلیارد تومان تا پایان سال در حوزه حمل و نقل خبر داد.به گزارش فارس، نیکزاد اظهار کرد: حمل و نقل در بخش‌های زیربنایی کشور تاثیر بسزایی دارد و به همین دلیل مورد توجه خاص دولت است.

وی با بیان این‌که 321 میلیون نفر در طول سال توسط انواع شقوق حمل و نقل جابه‌جا می‌شوند، تصریح کرد: همچنین 656 میلیون تن کالا طی یک سال توسط انواع شقوق حمل و نقل جابه‌جا می‌شود؛ سالانه تنها 248 میلیون نفر در جاده‌ها جابه‌جا می‌شوند و طبق اهداف برنامه پنجم لازم است هر سال 10 درصد از تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

وی تصریح کرد: تعداد کشته‌ها در سوانح جاده‌ای در سال 1383، 26 هزار و 500 نفر بود که این رقم در سال 89 به 23 هزار و 200 نفر کاهش یافت و این کاهش در حالی رخ داد که تعداد سفرها 2 برابر شده و تعداد وسایل نقلیه نیز افزایش یافته است. وی ادامه داد: در حال حاضر 20 هزار کیلومتر آزادراه اصلی، راه فرعی و راه روستایی در کشور وجود دارد؛ 1030 پایانه بار، 341 مجتمع بین راهی، 256 دهنه تونل و بیش از 300 هزار دستگاه پل در کشور وجود دارد. وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: 10 هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور وجود دارد و بیش از 8200 کیلومتر خط آهن در حال ساخت است؛ همچنین 64 فرودگاه سالانه 27 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تا سال 92 تمامی افراد واجد شرایط مسکن مهر صاحبخانه می‌شوند، خاطرنشان کرد: دولت سعی کرد در بخش مسکن مهر تمامی نیازهای مردم را برآورده کند.

تحریم‌کنندگان به دست‌بوسی می‌آیند

همچنین معاون اول رئیس‌جمهور در افتتاحیه این نمایشگاه با تشریح وضعیت حاکم بر جهان، گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که تحریم‌کنندگان و دشمنان ایران از در دوستی وارد خواهند شد و دست پیمانکاران ما را خواهند بوسید.به گزارش ایرنا، محمدرضا رحیمی افزود: قدرت‌های ظالم دنیا به سرکردگی آمریکا، ایران را در تحریم قرار داده‌اند ولی بدانند طولی نخواهد کشید که آنان به دست‌بوسی ایرانیان خواهند آمد.

وی با بیان این‌که کشورهای غربی خصوصا آمریکا قادر به اداره کردن این تحریم‌ها نیستند، تصریح کرد: هم اکنون غربی‌ها به وضع بدی دچار شده‌اند که این وضعیت نامناسب، آنها را سرنگون خواهد کرد.رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معرفی دستاوردهای برجسته دانشمندان و محققان ایرانی در نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته گفت: این نمایشگاه، محصول تحریم قدرت‌های غربی است و البته دستاوردهای به نمایش گذاشته شده، نشاندهنده وضعیت کنونی کشور در این حوزه است.

عبور موفق ایران از تحریم‌ها

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به نمونه‌هایی از پشت‌سر گذاشتن تحریم‌های ضدایرانی پرداخت و گفت: درست است که برخی غربی‌ها، از پارس جنوبی رفتند ولی آنها باید بدانند ما 22 هزار میلیارد تومان در قالب قرارداد با 4 پیمانکار برای اجرای پروژه‌ها در این منطقه اختصاص داده‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور تحریم‌های ضدانسانی غرب علیه حمل و نقل هوایی ایران را یادآور شد و ادامه داد: برخی کشورها تا توانسته‌اند هواپیماهای ایران را تحریم کرده‌اند و از عرضه سوخت خودداری می‌کنند و ما هم در خصوص آنان، عمل متقابل انجام داده‌ایم و تامین سوخت هواپیماهای این گروه از کشورها را قطع کرده‌ایم.

وی با یادآوری این که از جهت استاندارد، هواپیماهای ایرانی در میان 180 کشور دنیا در رتبه دهم قرار دارند، گفت: ما این رتبه را با وجود تحریم‌های دشمنان به دست آورده‌ایم و این در حالی است که بسیاری از کشورهای غربی با وجود برخورداری از امکانات فراوان، نتوانسته‌اند به این رتبه برسند.

رحیمی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر رتبه علمی، 11 برابر متوسط جهانی رشد کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه از علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی خواست تا با کمک پیمانکاران انقلابی در عرصه راه ایجاد کند، همان طور که این انقلاب را در حوزه ایجاد مسکن شاهد بوده‌ایم.

رحیمی با تاکید بر این که در این زمینه باید بخش خصوصی به کمک دولت بیاید، گفت: دولت به تنهایی قادر به انجام این کار نیست و از پیمانکاران بخش خصوصی می‌خواهیم که در این راه ما را یاری دهند تا بتوانیم کشور را توسعه دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها