خزاعی در شورای امنیت تاکید کرد:

محکومیت تجاوز پهباد آمریکایی به فضای ایران

محمد خزاعی توجهات را به دو حادثه تجاوز هواپیماهای جاسوسی به فضای کشورمان و همچنین دستگیری یک جاسوس آمریکایی در ایران که در پایگاه بگرام افغانستان آموزش دیده و سپس وارد ایران شده، جلب نمود و این گونه اقدامات را نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی و مغایر با اهداف و ماموریت های سازمان ملل که شامل ایجاد حفظ و صلح و ثبات بین المللی می باشد، دانست.
کد خبر: ۴۴۶۶۶۸

نماینده ایران در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت بر لزوم توجه جدی به تجاوز یک هواپیمای جاسوسی آمریکا به فضای کشورمان تاکید نمود.

محمد خزاعی همچنین با اشاره به کشف جاسوسی اخیر و دستگیری یکی از اتباع آمریکائی اعلام کرد:پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه نه تنها امنیت را برای افغانستان به همراه نیاورده اند بلکه باعث افزایش تهدید و ناامنی و اقدامات جاسوسی علیه کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران گردیده اند.

محمد خزاعی توجهات را  به دو حادثه تجاوز هواپیماهای جاسوسی به فضای کشورمان و همچنین دستگیری یک جاسوس آمریکایی در ایران که در پایگاه بگرام افغانستان آموزش دیده وسپس وارد ایران شده است جلب نمود و  اینگونه اقدامات را نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی و مغایر با اهداف و ماموریت های سازمان ملل که شامل  ایجاد حفظ و صلح و ثبات  بین المللی  می باشد، دانست.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین به اقدامات مثبت کشورمان در رابطه با توسعه و امنیت افغانستان اشاره و نکات متعددی در خصوص مهاجران افغانی، توسعه اقتصادی افغانستان ،مشکل مواد مخدر و خسارات وارده از سوی آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله پاکستان بیان نمود.

محمد خزاعی با اشاره به برگزاری اجلاس آتی سران ایران، پاکستان و افغانستان که قرار است در اسلام اباد برگزار شود ،همکاریهای سه کشور را در جهت تقویت همکاری در زمینه های مختلف و ایجاد صلح و ثبات در منطقه و افغانستان ضروری ارزیابی کرد.

اضافه می نماید جواد لودین  معاون وزیر امور خارجه افغانستان در این جلسه ضمن تشکر از اظهارات سفیر و نماینده دائم کشورمان ، اضافه کرد : افغانستان نگرانی همسایگان خود را جدی می گیرد و هیچگاه اجازه نمی دهد از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه بویژه ایران سوءاستفاده شود.

کتایون مافی - خبرنگار گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها