گزارش از ریزش‌های دولت نهم

روزنامه ایران با کذب خواندن اتهامات داوود احمدی‌نژاد به برخی مسئولان دولتی نوشت: نکته جالب توجه در اکثر اتهامات وی، دروغ بودن آنها است.
کد خبر: ۴۴۵۰۹۶

ادعای صدور کیفرخواست برای یک نماینده

جواد کریمی قدوسی با اشاره به پرونده فساد مالی 2800 میلیارد تومانی گفت: قاضی رسیدگی کننده به این پرونده برای برخی از متهمین درگیر این پرونده کیفرخواست صادر کرده است که در میان آنها نام چند نماینده  نیز وجود دارد.

نماینده مشهد در مجلس در گفت وگو با خبرنگار «بولتن» افزود: علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی از این متهمین است که برای وی کیفرخواست صادر شده و قاضی  نظر به بازداشت وی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اعترافات امیر منصور آریا متهم اصلی پرونده و همچنین با توجه به اعترافات فرزند بروجردی که در حال حاضر در بازداشت به سر می برد، علاءالدین بروجردی متهم این پرونده است و باید بازداشت شود.

کریمی قدوسی اظهار داشت: متأسفانه به رغم نظر قاضی پرونده بر بازداشت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، وی هنوز بازداشت نشده است.

واکنش بروجردی به سخنان کریمی

علاالدین بروجردی در گفتگو با «بولتن» با اشاره به این نکته که دروغ گویی شایسته یک نماینده مجلس نیست، گفت: اظهارات کریمی قدوسی جرم است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات نماینده مشهد و کلات  با اشاره به این نکته که این نخستین باری نیست که این گونه مطالب کذب بر زبان کریمی قدوسی جاری می شود، افزود: دروغگویی شایسته یک نماینده مجلس نظام اسلامی و حتی یک فرد مسلمان عادی نیست.

وی تاکید کرد: بارها گفته ام این مطالب غیرواقعی، کذب و از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است،لذا این اظهارات آقای کریمی قدوسی جرم است.

گزارش روزنامه ایران از ریزش های دولت نهم

روزنامه ایران با چاپ ویژه نامه ای سیاسی اقدام به بررسی ریزش های دولت نهم کرد . در این گزارش با تجلیل از صادق محصولی ، غلامحسین الهام و کامران باقری لنکرانی که از اعضای جبهه پایداری هستند، از علی لاریجانی به عنوان استاد سیاست نام برد. گزیده برخی مطالب پیرامون ریزش های دولت نهم به شرح زیر است:

*داوود ومحمود احمدی نژاد، داستان هابیل و قابیل!

ایران با کذب خواندن اتهامات داوود احمدی نژاد به برخی مسئولان دولتی و اعضای جریان انحرافی ، نوشت : نکته جالب توجه در اکثر اتهامات داوود احمدی‌نژاد دروغ بودن آنها است. از اتهام خوب دانستن رژیم صهیونیستی و ادعای امام زمان بودن! تا ادعای مضحک ملاقات رئیس دفتر رئیس‌جمهور با جک استراو در سال 76، یعنی سالی که وی اصولاً هنوز وزیر امور خارجه انگلستان نشده بود! با این همه اظهارات ضد و نقیض، امروز شاید بتوان به یاد داستان هابیل و قابیل افتاد. داستانی از جنس تاریخ که عبرت‌ها در دل خود دارد.

* صفار اگر در دولت می‌ماند هم همین مواضع را داشت؟

روزنامه ایران با اشاره به فعالیتها و موضع گیری های محمد حسین صفار هرندی در دوران مسئولیتش در وزارت ارشاد و پس از آن آورده است: وی روزی در قامت یک مدافع ظاهر می‌شود و روز دیگر در قامت یک نابودگر . مرد کیهانی دولت نهم، امروز بیش از هر شخص دیگر، منتقد دولت دهم است. آیا صفار اگر در دولت می‌ماند هم همین مواضع را داشت؟

 * متکی، رئیس ستاد انتخابات لاریجانی

روزنامه دولت با انتقاد از عملکرد منوچهر متکی در دوران تصدی وزارت امور خارجه نوشت : وی که در دوران وزارتش مدعی بود سیاست خارجی ما حرف آخر را در جهان می‌زند اما به خاطر نوع عملکردش با انتقاداتی از درون و بیرون دولت مواجه بود.

این روند تا آنجا ادامه داشت که رئیس‌جمهور برای پوشش ضعف‌های موجود مجبور به استفاده از نماینده‌های ویژه شد. هرچند بسیاری از افراد معتقدند بار سیاست خارجی دولت نهم بیشتر بر دوش شخص رئیس‌جمهور سنگینی می‌کرده اما متکی که در دولت دهم هم همراه احمدی‌نژاد شده بود به این راحتی حاضر به ترک پستش نبود.

برهمین اساس سخنگوی وزارت امور خارجه در تاریخ 17 شهریور 89 خبر استعفای منوچهر متکی را که برخی رسانه‌های خارجی آن را منتشر کرده بودند، بی‌پایه و اساس خواند و آن را تکذیب کرد. در چنین فضایی که اکثریت رسانه‌ها به دنبال جایگزین متکی بودند، سرانجام حکم برکناری متکی منتشر شد .

حمله به وزیر اقتصاد و معاونش

مشرق به نقل از حسن عباسی نوشت: تئوریسین‌های اقتصادی دولت فعلی از دانشگاه علامه طباطبایی هستند که رسماً در این دانشگاه، به لیبرال بودن مشهورند و خنده‌دار است که سیستم اقتصادی دولت اصول‌گرا در اختیار مرکانتیلیست‌ها است. لیدر اینها آقای پژویان است که دو شاگرد اصلی‌‌اش، دبیر طرح هدفمند کردن یارانه ها و معاون اقتصاد‌ی وزارت اقتصاد و خود وزیر اقتصاد.

 اینها اساساً فریدمنی هستند، یعنی اقتصاد را از نگاه میلتون فریدمن می‌بینند. مسئله من این نیست که مدیران کدام جناح سیاسی بی‌عرضگی کرده و موجب این اختلاس شده، مسئله من این است که چطور می‌شود تئوریسین اقتصادی جمهوری اسلامی لیبرال باشد؟

وی افزود:‌ دولت سازندگی که سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی آمد و رسماً اعلام کرد که ما لیبرال‌ـ‌دموکرات هستیم، صداقت داشت و آمد و حرفش را صریح زد و موضع خود را روشن کرد. دولت اصلاحات هم که آمد و گفت ما لیبرالیسم را قبول داریم. حکومت هم با اینها برخورد کرد، اما آیا دولت اصول‌گرا می‌تواند به این سئوال جواب بدهد که چرا مدیران اقتصاد‌ی شما لیبرالیست هستند؟ چرا تئوریسین اقتصادی دولت نهم و دهم یک چهره لیبرال است؟


شیطنت هسته ای غربی‌ها

رئیس موسسه علوم و امنیت بین‌المللی وقوع هرگونه انفجار در تاسیسات هسته‌ای اصفهان را رد کرد.
به گزارش  سایت ایران هسته‌ای، دیوید آلبرایت در باره ادعای برخی منابع غربی مبنی بر اینکه در هفته گذشته انفجاری در یکی از تاسیسات هسته‌ای ایران رخ داده، تأکید کرد که چنین ادعایی صحیح نیست.

آلبرایت ۱۹ آذر ۱۳۹۰ به تبسم زکریا و فیل استوارت، گزارشگران خبرگزاری رویترز در واشنگتن گفت: من تصاویر ماهواره‌ای متعلق تاسیسات هسته‌ای اصفهان را بررسی کرده‌ام و این تصاویر نشان می‌دهد که هیچ خسارتی در تاسیسات هسته‌ای اصفهان به بار نیامده است.

وی اضافه کرد: مشخص است که انفجاری در اصفهان صورت گرفته،‌ ولی این انفجار در یک سایت هسته‌ای روی نداده است.

منابع غربی روز ۷ آذر ۱۳۹۰ (۲۸ نوامبر ۲۰۱۱) ادعا کرده بودند انفجاری در مجتمع تحقیقات صنعتی اصفهان روی داده است.این منابع سعی کردند این موضوع را با انفجار پادگان المهدی سپاه در ملارد کرج شبیه‌سازی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها