ایران سالانه 4 تن طلا تولید می‌کند

کشف 60 تن ذخایر جدید طلا در کشور

معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور از کشف ذخایر معدنی 60 تن طلا به ارزش 3600 میلیارد تومان در نقاط مختلف کشور خبر داد. بهروز برنا به واحد مرکزی خبر گفت: اخیرا 3 محدوده طلاخیز در استان کردستان با ذخیره احتمالی 30 تن طلا کشف شد که برای این محدوده‌ها، گواهی کشف 16 تن طلا صادر شده است. وی افزود: همچنین در منطقه بُزمان استان سیستان و بلوچستان محدوده‌ای با ذخیره احتمالی 14 و نیم تن طلا کشف و گواهی کشف 5 تن طلا در این محدوده صادر شده است.
کد خبر: ۴۴۳۵۹۷

وی اضافه کرد: در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، سمنان، اصفهان، یزد و کرمان نیز محدوده‌هایی داریم که در حال دریافت گواهی کشف طلا هستند.

وی گفت: ذخیره احتمالی و قطعی طلای کشف شده درکشور 320 تن و وضع کشور از نظر زایش طلا مطلوب است. برنا افزود: سالانه 2500 تن طلا در جهان تولید می‌شود که ما با تولید سالانه حدود 4 تن طلا، رتبه 40 جهانی را در تولید طلا داریم و این در حالی است که رتبه قبلی ما 57 بود. وی همچنین گفت: 5800 معدن کشور دارای 60 میلیارد تن ذخایر قطعی و احتمالی است و بیشتر این ذخایر مربوط به مصالح ساختمانی است. برنا 10 درصد ذخایر سنگ نما و گچ دنیا را متعلق به ایران دانست و اضافه کرد: 1400 معدن سنگ نما در گونه‌های مختلف و 700 معدن گچ در کشور وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر 68 نوع ماده معدنی موجود کشور، 25 ماده معدنی دیگر نیز کشف شده که در دست مطالعه و تحقیق بیشتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها