رئیس مجلس شورای اسلامی با اذعان به گرمای شدید هوا در قم بر تجدیدنظر در نرخ‌گذاری تعرفه جدید برق این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۱۸۴۵۰

به گزارش مهر، علی لاریجانی ظهر پنج‌شنبه در دیدار مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قم با وی، با اشاره به گرمای شدید هوا در استان قم، اظهار کرد: این موضوع در مجلس پیگیری می‌شود که در صورت امکان، قم جزو رتبه مناطق گرمسیری یک قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر این امکان وجود نداشته باشد این پیشنهاد مطرح می‌شود که قم در همان رتبه چهار باقی بماند اما ماه اردیبهشت هم به ماه‌های گرم سال اضافه شود و در کنار خرداد، تیر و مردادماه قرار گیرد.

لاریجانی ادامه داد: این پیشنهاد نیز مطرح خواهد شد که ضریب گرمسیری قم از 1.5درصد به 1.3درصد مانند دیگر شهرهای گرمسیری کشور محاسبه شود.

در این دیدار مدیر عامل توزیع برق استان قم نیز در این خصوص بیان کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده تنها 3 درصد از مشترکان برق استان در هر دوره بالای 500 کیلو وات مصرف برق دارند و 97 درصد مردم پائین‌تر از این میزان برق مصرف می‌کنند.

سید مرتضی نبوی ادامه داد: با توجه به این که درصد کمی از مشترکان استان پرمصرف هستند هرگونه تغییر رتبه قم از چهار به سه یا دو به جز این که به رتبه اول منتقل شود، تنها به سود درصد کم پرمصرف خواهد بود و این درست نیست که 97 درصد فدای این درصد ناچیز شوند.

وی یادآور شد: این میزان محاسبه تعرفه باعث شده تا مردم با تحمل شرایط سختی برای خود، میزان مصرف خود را کم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها