سریال "ستاره سهیل" به کارگردانی زنده یاد امیر قویدل پس از دوبله به زبان کردی و از آنتن سیمای کردی شبکه جهانی سحر پخش می شود.
کد خبر: ۴۱۷۱۳۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، سریال "ستاره سهیل" که از تولیدات همین شبکه بین المللی است در قالب 6 قسمت 25 دقیقه ای و با مدیریت دوبلاژ محمد فریدونی، در حال دوبله به زبان کردی است و به زودی از طریق سرویس کرد زبان شبکه جهانی سحر پخش خواهد شد.

" ستاره سهیل" آخرین اثر سینمایی کارگردان نام آشنای سینمای ایران زنده یاد امیر قویدل است که در سال 1386 و در قالب یک نسخه سینمایی و در کنار آن یک نسخه چند قسمتی، تهیه شد.

قویدل با این اثر، که بر اساس فیلمنامه ای از محمود حسنی مقابل دوربین رفت، داستان زندگی" اویس قرنی" صحابی و الاقدر پیامبر اکرم (ص) را روایت کرد.

در خلاصه داستان" ستاره سهیل" آمده است: دل " سلمه" دخترک بادیه نشین یمنی در گرو عشق" اویس" است. اما پای" اویس" دیگر روی زمین نیست. رشته محبتی که از پیام و جاذبه معنوی محمد(ص) آخرین پیام آور الهی بر گردن " اویس" آویخته، چشم " اویس" را از عشق زمینی" سلمه" با همه شورانگیزی اش فرو بسته است ...

در این سریال، داستان سفر اویس قرنی به مدینه برای زیارت رسول مکرم اسلام(ص)، در حالی که آنحضرت(ص) از مدینه، به قصد سفری کوتاه، عزیمت فرموده بود و ماجرای حدیث مشهور نبوی(ص) درباره اویس و پیوند قلبی عمیق نبی اکرم(ص) و این صحابی با وفا که در نهایت در رکاب امام علی(ع) و در جنگ صفین به شهادت رسید، نیز به تصویر کشیده می شود.

محمود رضا قدیریان که بینندگان تلویزیون بعدها و در آشناترین سریال تلویزیونی این سالها یعنی " به کجا چنین شتابان" شاهد حضور او به عنوان بازیگر بوده اند، نیز با همین فیلم و توسط زنده یاد قویدل به دنیای بازیگری معرفی شد.

قدیریان در این فیلم ایفاگر نقش" اویس قرنی" است و نقش" سلمه" را نیز شبنم قلی خانی بازی کرده است.

در " ستاره سهیل" که اکبر تحویلیان تهیه کنندگی آن را عهده دار است، جمعی دیگر از بازیگران شاخص سینما و تلویزیون ایران نظیر داریوش ارجمند، بهزاد فراهانی، اکبر عبدی، چنگیز وثوقی، پرویز پور حسینی، محمد عمرانی، میر طاهر مظلومی، ولی الله مؤمنی، زنده یاد نیکو خردمند و ... نیز حضور دارند.

از دیگر عوامل تولید این فیلم و مجموعه می توان به مدیران فیلمبرداری آن: مازیار پرتو و علی رضا وداد تقوی، تدوینگر: راما قویدل و موسیقی: سید فؤاد حجازی اشاره کرد.

نسخه سینمایی و نسخه سریال" ستاره سهیل" تاکنون در چند نوبت به نظر بینندگان شبکه های داخلی سیما نیز رسیده است.

تا بحال نیمی از سریال "ستاره سهیل" برای تماشاگران این شبکه در کردستان عراق به منظور پخش از سیمای کردی زبان شبکه جهانی سحر دوبله شده و تا پایان مرداد ماه به اتمام خواهد رسید.

متون این سریال توسط گروه تامین برنامه این شبکه بین المللی ترجمه شده و هیوا امان(در نقش اویس قرنی)، شیلان رحمانی( سلمه)، فرشته اسحاقی پور(مادر اویس- همسر حارث)، سمیه محمدی(سلیم)، مصطفی محمودی( جبیر) و هیوا سرحدی( پسر جبیر) نیز از جمله صداپیشگانی هستند که گویندگی نقش های مختلف این اثر را بر عهده دارند. آرش امیدی پور نیز صداگذاری دوبله " ستاره سهیل" را به انجام رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها