با تصویب هیات وزیران اختصاص یافت

3200 میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم سازی مدارس

با تصویب دولت، بیش از 3200 میلیارد تومان از محل منابع بودجه عمومی یا حساب ذخیره ارزی طی سالهای 1390، 1391 و 1392 به منظور مقاوم سازی و نوسازی مدارس کشور اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۱۴۳۱۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد ماده (22) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ــ مصوب 1389 ــ آیین نامه اجرایی ماده (22) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه را تصویب کرد.

براساس این آیین نامه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مکلف است ما به التفاوت اعتبارات مصوب و اعتبارات تخصیص یافته با احتساب تعدیل سال‌های اجرای ماده واحده‌های قانون اصلاح ماده (1) قانون برنامه چهارم توسعه برای مقاوم سازی مدارس بدون استحکام – مصوب 1385 ــ را برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس بدون استحکام در سال 90، (000/9) میلیارد ریال، سال 1391 (170/10) میلیارد ریال و سال 1392 (990/12) میلیارد ریال تامین کند.

براین اساس، به منظور اولویت بندی و انتخاب مدارس مشمول طرح، در هر استان کارگروهی مرکب از معاون عمرانی استانداری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مدیر کل آموزش و پرورش استان به دبیری مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تشکیل می‌شود.

همچنین دولت وزارت‌ آموزش و پرورش را موظف کرده است؛ مقررات ملی ساختمان و استانداردهای ساختمانی را در طراحی و احداث مدارس جدید و جایگزین رعایت کند.

همچنین وزارت آموزش و پرورش موظف است در بازسازی و مقاوم سازی مدارس مشمول طرح نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهسازی لرزه‌ای صادر شده از طرف مراجع ذی ربط به منظور بهینه سازی و استانداردسازی آنها اقدام کند.

بر اساس این آیین نامه، وزارت آموزش و پرورش مجاز است در قالب موافقتنامه مبادله شده با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، هزینه‌های مربوط به مطالعه، طراحی، اجرا و نظارت را از محل اعتبارات ماده (2) پرداخت کند.

همچنین به منظور تسریع در امر بازسازی و مقاوم سازی مدارس مشمول طرح و فراهم شدن بستر انجام کار به ویژه در ایام تعطیلی مدارس در فصل تابستان، ‌ادارات کل مسکن و شهرسازی استان‌ها موظفند پس از دریافت تقاضای ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها با رعایت قوانین مربوط ظرف بیست روز نسبت به بررسی و صدور مجوز لازم اقدام کنند.

بر این اساس، دولت وزارت آموزش و پرورش را موظف کرده است؛ با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، ظرف سه ماه نسبت به تدوین سیاست‌های حمایتی از خیرین مدرسه ساز اقدام کند و به منظور تشویق و ترغیب خیرین مدرسه ساز، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است در قالب سیاست‌های موضوع این ماده هر ساله معادل اعتبار تحقق یافته تعهدات سال قبل توسط خیرین را که برای احداث، توسعه، تکمیل، و اهدای زمین و فضاهای آموزشی و پرورشی هزینه شده است، در بودجه سنواتی برای تکمیل طرح‌های مشارکتی، منظور کند.

این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی؛ معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

یادآور می‌شود، براساس ماده (22) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه دولت مکلف است مابه‎التفاوت اعتبارات مصوب و اعتبارات تخصیص‌یافته با احتساب تعدیل سال‎های اجرای طرح موضوع قانون اصلاح ماده (1) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مصوب 30/1/1385 را برای بازسازی و مقاوم‎سازی مدارس بدون استحکام از محل منابع عمومی و یا حساب ذخیره ارزی در قالب بودجه سنواتی حداکثر ظرف سه سال اول برنامه تأمین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها