وزارت تعاون روستای گردشگری ایجاد می‌کند

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با سازمان میراث فرهنگی به منظور ایجاد روستاهای گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۴۰۹۹۰۹

احمد بیگدلی شاملو به ایسنا گفت: برابر مصوبه دولت مقرر شده تا در هر استان یک روستای گردشگری در قالب تعاونی ایجاد شود که این موضوع را از سال گذشته در دستور کار قرار دادیم و در این راستا تفاهم‌نامه همکاری با سازمان میراث فرهنگی به منظور ایجاد تعاونی‌های گردشگری روستایی و عشایری به امضا رسید.

وی افزود: بر این اساس، دولت در هر استانی که مورد بررسی قرار دهد و سازمان میراث فرهنگی نیز آن را شناسایی و طرح جامع آن را تهیه کند،‌ وزارت تعاون برای فعالان گردشگری آن روستا یک تعاونی گردشگری تشکیل می‌دهد تا به این طریق به بخشی از کارهای عمومی و عمرانی آن روستا نیز از قبیل ایجاد دفاتر در شهر، پارکینگ و کشیدن جاده پرداخته شود.

بیگدلی شاملو اضافه کرد: در حال حاضر مقدمات تشکیل اکثر این تعاونی‌ها فراهم شده و بعضا نیز تشکیل شده‌اند، اما درصدد هستیم تا امسال این طرح را نهایی کنیم.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون در عین حال از تشکیل تعاونی‌های گردشگری روستایی در 23 استان کشور خبر داد و گفت:حدود هشت تعاونی دیگر باقی مانده که امسال تشکیل خواهیم داد.

به گفته شاملو، موضوع تاسیس تعاونی‌های گردشگری روستایی در 31 استان در دستور کار وزارت تعاون قرار گرفته که تا پایان سال گذشته در 21 استان، این طرح عملیاتی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها