معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای تجهیز مدارس کشور به امکانات جدید آموزشی و تسهیل در روند یاددهی و یادگیری از سال تحصیلی جدید تخته‌های الکترونیکی جایگزین تخته های سیاه مدارس می شوند.
کد خبر: ۴۰۹۷۹۰

مرتضی رییسی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش استفاده از همه تجهیزات آموزشی و کامل کردن فرآیند تعلیم و تربیت مدارس کشور است، افزود: استفاده از تخته‌های الکترونیک هم‌اکنون در دست بررسی کارشناسان این حوزه است تا آخرین تکنولوژی متناسب با ویژگی های آموزش و پرورش انتخاب و مدارس به این تجهیزات نوین مجهز شوند.

وی درباره اعتبارات عملیاتی جایگزینی تخته‌های الکترونیکی تصریح کرد: بر اساس برآورد هزینه‌ای که در این خصوص انجام شده برای نصب هر تخته الکترونیک به همراه دیتاها و پروژکتورهای آن در یک کلاس معادل 2 میلیون تومان اعتبار لازم است بنابراین با احتساب تمامی کلاسهای کشور رقم قابل توجهی اعتبار برای این امر لازم است.

رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: آنچه که امسال آموزش و پرورش در خصوص جایگزینی تخته‌های الکترونیکی در نظردارد این برنامه را از سال تحصیلی 91-90 عملیاتی کند اما اینکه چه تعداد از کلاس‌ها مجهز به تخته الکترونیکی شوند مشخص نیست چرا که ابتدا باید تامین اعتبارات آن صورت بگیرد.

وی در خصوص اجرای پروژه‌های سازمان نوسازی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه مدون این سازمان چنانچه 50 درصد از اعتبارات ملی و استانی تخصیص یابد طی شش ماه 1500 پروه معادل هشت هزار کلاس درس با 1.5 میلیون مترمربع زیربنا را به آموزش و پرورش تحویل خواهیم داد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه فضای ورزشی مدارس، گفت: تمامی مدارس کشور دارای محوطه جهت انجام فعالیت ورزشی دانش آموزان هستند و در برنامه‌های جدید آموزش و پرورش نیز برای مدارسی که تعداد کلاس دانش آموزان آنها قابل توجه است دارای سالن ورزشی هستند لذا از سال‌های قبل توسعه فضاهای ورزشی آغاز شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها