جام جم آنلاین: وزیر حقوق بشر سابق عراق که توسط امریکا منصوب شده بود گفت درباره شکنجه مردم عراق در زندان امریکایی ها نوامبر گذشته با پل برمر حاکم امریکایی عراق صحبت کرده بود.
کد خبر: ۴۰۶۱۶

عبدالباسط ترکی به خبرگزاری فرانسه گفت: «برمر گوش کرد اما جوابی نداد.»ِ
ترکی که ماه گذشته در اعتراض به محاصره خونین شهر فلوجه توسط امریکایی ها کناره گیری کرد، در مصاحبه با نشریه فرانسوی «لوژورنال دودیمانش» درباره آگاه بودن برمر از شکنجه عراقی ها صحبت کرد.
به گزارش بی بی سی صلیب سرخ بین المللی نیز اعلام کرد ماه ها قبل از افشاگری اخیر تلویزیون سی بی اس، بارها از مقامات امریکایی خواسته بود برای جلوگیری از شکنجه عراقی ها در زندان ابوغریب اقدام کنند.
دولت انگلیس تایید کرده است که در ماه فوریه گزارشی درباره بدرفتاری نظامیان انگلیسی با زندانیان عراقی از صلیب سرخ بین المللی دریافت کرده بود.

وظیفه پلیس نظامی
«سابر یناهارمان» نگهبان امریکایی زندان ابوغریب که به بدرفتاری با زندانیان عراقی متهم شده به واشنگتن پست گفت: «پلیس نظامی در زندان وظیفه داشت محیط را به چنان جهنمی تبدیل کند که تا زندانیان حرف بزنند.»
وی گفت پس از متهم شدن ، پیمان ژنو را در مورد رفتار با زندانیان جنگی خوانده ولی قبلا از آن اطلاع نداشته است.

نخست وزیر توضیح بدهد
وزیر دفاع دولت سایه انگلیس از جف مون وزیر دفاع کشورش خواست روز دوشنبه در مجلس عوام درباره موضوع شکنجه ها توضیح بدهد.
نیکلاس سومز گفت: نخست وزیری ، وزارت دفاع وزارت خارجه باید بگویند آیا از این مسائل خبر داشته اند و اگر داشته اند پس از اطلاع چه کاری کرده اند.

سازمان اطلاعات نظامی امریکا دستور شکنجه زندانیان عراقی را می داد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها