مقام های بهداشتی هائیتی از مرگ بیش از پنج هزار نفر بر اثر شیوع بیماری وبا در این کشور فقیر آمریکای مرکزی خبر دادند.
کد خبر: ۳۹۶۹۰۲

به گزارش ایرنا ، بنا به آمارهایی که امروز چهارشنبه از سوی مسئولان هائیتی اعلام شد، در حال حاضر دو هزار و 958 نفر بر اثر این بیماری در بیمارستانهای این کشور بستری هستند اما نزدیک به 300 هزار نفر به وبا مبتلا شده اند.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان تلفات وبا در غرب هائیتی رخ داده است، جایی که «پورت و پرنس» پایتخت آن واقع شده و تاکنون جان 933 نفر را گرفته است.

بنا به اعلام وزارت بهداشت عمومی و جمعیت هائیتی، بیماری وبا 9 ماه پس از وقوع زلزله ژانویه 2010 در این کشور یعنی شهریورماه گذشته برای اولین بار ظاهر شد و از آن زمان به شیوع خود در میان مردم ادامه داده است.

وبا در حالی ظرف 7 ماهه اخیر باعث مرگ پنج هزار هائیتیایی شده است که بنا به گزارش ها، این بیماری در طول یکصدسال اخیر در این کشور دیده نشده بود.

سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل هنوز علت دقیق شیوع این ویروس را در هائیتی کشف نکرده اند اما می گویند در طول 7 ماه اخیر در مجموع 150 هزار نفر به دلیل ابتلا به آن بستری شده اند.

سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است که ویروس وبا برای سال های طولانی در هائیتی باقی بماند و هزینه ها و تلفات بسیاری را در این کشور فقیر برجای بگذارد.

جمهوری هائیتی که در حوزه امریکای مرکزی و دریای کارائیب واقع شده است، نزدیک 28 هزار کیلومتر مربع مساحت و 10 میلیون نفر جمعیت دارد.

هائیتی در سال 2006 شاهد شورش عمومی و خشونت های انتخاباتی بود که استقرار نیروهای صلحبان سازمان ملل را در این کشور به همراه داشت اما، دی ماه 1388 نیز زمین لرزه شدیدی به قدرت 6.9ریشتر را تجربه کرد که بیش از 300 هزار کشته و یک میلیون نفر بی خانمان برجای گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها