دبیر شورای عالی ترافیک با اعلام این که یارانه بلیت مترو در سال آینده حذف نمی‌شود، گفت: در سال 90 افزایش غیرمتعارفی در نرخ کرایه مترو نداریم و رقم 975 تومان درباره نرخ بلیت مترو کذب است. نرخ بلیت تک‌سفره در سال آینده حدود 150 تومان می‌شود. مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با فارس به خبر منتشر شده مبنی بر حذف یارانه‌ بلیت مترو در سال آینده و اعلام نرخ بلیت تک سفره مترو با قیمت 975 تومان گفت: یارانه سال آینده از سوی دولت حذف نخواهد شد و این رقم غیرمنطقی است.
کد خبر: ۳۸۸۱۲۱

به گفته شفیعی، برای سال جاری نیز رقم 370 تومان مورد تایید قرار گرفت، اما رقم اعلام شده از سوی مسوولان شهری 400 تا 500 تومان بوده است.دبیر شورای عالی ترافیک ادامه داد: هنگامی که با مسوولان مترو درباره نرخ 975 تومان بلیت مترو صحبت کردیم، آنها نیز از این رقم مطلع نبودند و شهرداری تهران نیز این رقم را تایید نکرده است.

رشد 12 درصدی نرخ بلیت مترو

شفیعی در خصوص افزایش سالانه نرخ بلیت مترو، گفت: همه ساله براساس تورم نرخ بلیت مترو رشد می‌یابد و برای سال آینده نیز این نرخ حدود 10 تا 12 درصد خواهد بود.

شفیعی با تاکید بر حمایت دولت از مترو در بحث یارانه و عمرانی، گفت: دولت از ابتدای سال جاری بیش از 16 میلیارد تومان یارانه برای بلیت مترو پرداخت کرده است. همچنین 9 میلیارد تومان به صورت جداگانه یارانه برای بلیت اتوبوس اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: تا قبل از پایان سال جاری نیز از سوی دولت عدد قابل توجهی یارانه به مترو تعلق خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی ترافیک اضافه کرد: در بودجه سال آینده افزایش قابل توجهی در یارانه بلیت مترو و اتوبوس و همچنین توسعه‌ مترو دیده شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که دولت حمایت خود را از مترو دریغ نخواهد کرد، گفت: دولت از مترو حمایت می‌کند.

ناهماهنگی بین خرید تجهیزات و توسعه مترو

شفیعی با بیان این‌که هماهنگی بین خرید تجهیزات و توسعه شبکه مترو وجود ندارد، گفت: از طرفی تونل می‌سازند و افتخار می‌کنند که مترو را توسعه داده‌اند؛ اما از طرف دیگر واگن‌های مورد نیاز را تامین نمی‌کنند و این نشان از عدم وجود هماهنگی اجرایی است.

دبیر شورای عالی ترافیک با تاکید بر این‌که آماده‌ایم مدیریت مترو را در دست بگیریم، گفت: دولت هزینه خود را پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: از طرفی شهرداری به سیستم بانکی بدهکار است و دولت دستور داده که سیستم بانکی در بخش بدهی‌های شهرداری کمک کند تا این مشکل برطرف شود.

وزیر کشور: مردم نگران نباشند

وزیر کشور نیز گفت: مردم نگران افزایش قیمت بلیت‌های مترو نباشند، یارانه بلیت مترو سال آینده افزایش می‌یابد اما میزان افزایش آن بستگی به بودجه سال آینده دارد.

مصطفی محمد نجار اضافه کرد: یارانه بلیت مترو طبق قانون مشخص شده که بخشی از آن پرداخت شده است و بقیه آن نیز طبق بودجه تعیین شده، پرداخت خواهد شد.

همچنین استاندار تهران به ایسنا گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده شاهد کاهش سطح عمومی قیمت‌ها باشیم. مرتضی تمدن افزود: پیش‌بینی ما این است که سطح عمومی قیمت‌ها در شب عید امسال نسبت به دیگر ایام سال کاهش یابد. وی افزود: امسال برای سهولت دسترسی شهروندان و به منظور تنظیم بازار در روزهای پایانی سال 4نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهر تهران و یک نمایشگاه بزرگ در هریک از شهرستان‌های استان برپا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها