کرش به کار فوتبال ایران می‌آید

این که حضور فردی مثل کارلوس کرش تا چه اندازه می‌تواند برای فوتبال ایران موثر باشد موضوعی است که هنوز خیلی‌ها راجع به آن تردید دارند!
کد خبر: ۳۸۴۶۳۲

شاید ناکامی‌های متناوب ولی مکرر تیم‌های مختلف ملی و باشگاهی ما در عرصه‌های برون‌مرزی دلیل بزرگ این تردیدها نسبت به میزان موفقیت افراد سرشناس و معتبری مثل کرش پرتغالی در کشورمان باشد.

بدبینان به موفقیت کرش که شاید در بین علاقه‌مندان و کارشناسان فوتبال در اقلیت قرار داشته باشند، ضعف مدیریت فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی، کمبود شدید امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم و همین طور نتیجه‌گرایی افراطی مسوولان و هواداران را 3 عامل اساسی در ناکامی هر مربی اسم و رسم‌داری در فوتبال ملی ایران برمی‌شمرند، در حالی که اگر نگاه بازتری به حضور سرمربی پیشین تیم ملی پرتغال در ایران بیندازیم، افق‌های روشنی را پیدا خواهیم کرد که در صورت برنامه‌ریزی و رفتار صحیح و اصولی، نسخه موثری برای درمان سردی و نومیدی کنونی جامعه فوتبال محسوب خواهد شد.

کرش، سرمربی تیم کهکشانی رئال مادرید در عصر حضور ستاره‌هایی نظیر رونالدو، بکام، زیدان، فیگو و... طراح و تئوریسین موفقیت‌های پیاپی باشگاه منچستریونایتد و پرورش‌دهنده نسل طلایی فوتبال پرتغال، ‌امروزه از لحاظ فنی به عنوان یکی از معتبرترین مربیان دنیا شناخته می‌شود.

تاثیرگذاری فوق‌العاده برنامه‌ای که این مربی برای توسعه فوتبال آمریکا ارائه داد، نشان از این واقعیت دارد که حضور او در فوتبال ایران از بعد نرم‌افزاری می‌تواند کمک شایانی به رفع این نقطه ضعف بزرگ ما داشته باشد؛ اما تمام این موارد و دستاوردهای بسیار دیگری که با آمدن یک مربی بزرگ و مطرح دنیا به ارمغان آورده می‌شود، منوط به تجدیدنظر ما در رفتار غلط پیشین و ایجاد فضای کار و حمایت و فرصت لازم برای برنامه‌ریزی و ایجاد تحولات مثبت اوست.

اگر بخواهیم چند سال بعد، نسل طلایی دیگری از فوتبال ما مطرح و روانه دنیای حرفه‌ای این ابرورزش شود، از هم‌اکنون باید به کرش یا متخصص بزرگ دیگری نظیر او میدان و امکانات دهیم و پس از گذشت مدتی قابل تأنی، به ارزیابی عملکرد و دستاوردهای حضور او بپردازیم.

مجید عباسقلی
گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها