معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از حذف دوره های عمومی و غیرمهارتی در این دانشگاه خبر داد و گفت: هدف دانشگاه علمی کاربردی تربیت نیروهای مهارتی است از این رو به جای دوره های عمومی و غیرمهارتی قصد داریم به تدوین دوره های مهارتی و شغل محور بپردازیم.
کد خبر: ۳۸۲۷۸۷

دکتر رجبعلی برزویی در گفتگو با مهر با اشاره به علت حذف دوره های عمومی و غیرمهارتی در دانشگاه علمی کاربردی از سال آینده، اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور ماموریت هدفمندی در سال 74 تاسیس شد تا بتواند با آموزش و ارتقا نیروهای مهارتی نه تنها اشتغال را در کشور افزایش دهد بلکه مشکلات حوزه فناوری را برطرف کند.

وی در ارتباط با هدف دانشگاه علمی کاربردی از تربیت نیروی های مهارتی تاکید کرد: اگر قرار به تربیت نیروهای عمومی است که این امر هم اکنون در سایر زیرنظامها نظیر دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی در حال انجام است. بنابراین هدف دانشگاه، تربیت نیروهای مهارتی است و شیوه آموزش هم کاملاً فرق می کند، زیرا بیش از 50 درصد دوره های این دانشگاه عملی هستند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در این باره افزود: دوره های مهارتی باید شغل محور باشند و براساس کسب مهارت و تخصص در شغل های جامعه به دانشجویان ارائه شوند.

معاون آموزش دانشگاه علمی کاربردی خبر از بازنگری سرفصل های دروس مهارتی از سال آینده داد و گفت: تمام سرفصل ها را سال آینده بازنگری می کنیم، حتی دوره هایی را که تا حدودی زمینه عمومی داشتند در قالب دوره های تخصصی شغلی تغییر می دهیم.

وی در این باره به ذکر مثالی پرداخت و افزود: اگر تاکنون در دوره های غیرمهارتی آموزش نرم افزار کامیپوتر داشتیم این دوره را عمومی محسوب و آن را تبدیل به دوره های مهارتی و تخصصی می کنیم.

دکتر برزویی با بیان اینکه با گذراندن دوره های مهارتی، فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی دیگر نباید انتظار داشته باشند تا در یک نهاد دولتی مشغول به کار شوند، تاکید کرد: این افراد با گذراندن دوره های مهارتی به مرحله کارآفرینی می رسند و می توانند با حداقل سرمایه گذاری اشتغال زایی کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه با این هدف می توان همه دوره ها را تبدیل به دوره های مهارتی کرد، گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه در یک شغل خاص که مورد نیاز کشور است، توانایی دارند.

وی با اشاره به تدوین 300 سرفصل مهارتی در کشور، گفت: در سال آینده علاوه بر بازنگری سرفصل های مهارتی تصمیم داریم با تمام دستگاه های کشور مکاتبه و نیازهای شغلی آنان را دریافت کنیم تا بر اساس نیاز سنجی که در این باره انجام می شود حداقل 300 برنامه اولویت دار آنها را علاوه بر تدوین، اجرایی کنیم.

دکتر برزویی با اعلام اینکه این بازنگری و تدوین ها با کمک واحدهای استانی و دستگاه های اجرایی انجام می شود ، افزود: ما 30 استان داریم و از همه استانها خواسته ایم تاحداقل 10برنامه اولویت دار را که متناسب با نیاز بومی استان است تا پایان سال90 به ما ارائه دهند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارتباط با بومی کردن برخی سرفصل ها در این زمینه، گفت: با این کار برخی سرفصل ها به جای اینکه ملی باشند تبدیل به سرفصل های استانی یا منطقه ای می شوند تا نیاز مهارتی بومی همان استان را پوشش دهند. در همین راستا، برخی دوره ها تخصصی خواهند شد و در مناطق دیگر ارائه نمی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها