بالانشین‌های سنتی در لیگ برتر در این فصل تغییر چهره داده‌اند و بجز منچستر یونایتد و چلسی تیم دیگری را نمی‌توان به شکل قطعی جزو آنها دانست. 4 تیمی که قبلا صدرنشینی را در پایان فصل بین خود تقسیم می‌کردند دیگر جایگاه‌شان را تثبیت شده نمی‌بینند. نتایج این تیم‌ها در سال‌های گذشته به شکلی بود که تصور می‌شد نامشان روی سنگ حک شده و برای همیشه ماندگار باشد، ولی حالا اعضای جدیدی به این جمع اضافه شده است. اگر منچسترسیتی بتواند به همین شکل تا پایان فصل ادامه دهد یا لیورپول بتواند بازسازی کاملی در ژانویه داشته باشد و با توان مضاعف در بازی‌های آینده حضور پیدا کند همه چیز تغییر خواهد کرد. در هیچ فصلی به اندازه این فصل حضور در بین تیم‌های بالای جدول مشکل نبوده و حتی تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان به عنوان نماینده انگلستان حضور دارند از آن صلابت و قدرت فصل‌های گذشته به دور هستند.
کد خبر: ۳۷۷۹۷۱

همه فوتبالدوستان عادت کرده بودند منچستر سیتی و چلسی را در رقابت برای قهرمانی ببینند و استیون جرارد و سس فابرگاس را هم با پاس‌های طلایی‌شان در زمین مشاهده کنند که چطور آرسنال و لیورپول را در هفته‌های پایانی جزو تیم‌های بالای جدول و سهمیه لیگ قهرمانان می‌کنند. ولی قصه این فصل متفاوت است. منچستریونایتد با قدرت همیشگی ظاهر نشده و ستارگانش از جمله وین رونی و ریو فردیناند مصدوم هستند و بقیه بازیکنان هم درخشش همیشگی را ندارند. چلسی هم دچار شوک شده و پس از درخشش عجیب اوایل فصل حالا با بحران داخلی دست‌وپنجه نرم می‌کند. از یک‌سو آنها بهای از دست دادن بازیکنان با تجربه‌ای چون بالاک، کاروالیو و بلتی را می‌پردازند و از سوی دیگرمصدومیت چند بازیکن کلیدی از جمله جان تری، لمپارد و دروگبا توان این تیم را کاهش داده است. درکنار اینها اخراج ری ویلکینز و نارضایتی کارلو آنچلوتی از شرایط موجود در مدیریت باشگاه بر مشکلات تیم دامن زد و چلسی می‌رود تا نیم‌فصل اول را با عدم حضور در بین 4 تیم اول پشت سر بگذارد. در چلسی تنها پیتر چک و اشلی کول در شرایط فصل قبل ظاهر شده‌اند و منچستر هم در خط دفاع فقط نمانیا ویدیچ را با شرایط فصول‌ گذشته دارد و 2 بازیکن میانی خط دفاعی آرسنال هم ضعیف‌ترین زوج فصل‌های اخیر هستند. نانی و گرت بیل بهترین چهره‌های تیم‌هایشان هستند و برای هر تیمی خطرناکند و سمیر نصری به تنهایی خارج از فرم بودن فابرگاس و آرشاوین را جبران کرده است.

چلسی و منچستریونایتد در سال‌های اخیر بازیکنان مسنی داشته‌اند و با توجه به این‌که چهره جدیدی به آنها اضافه نشده است باید انتظار داشت در نیمه دوم فصل برای حفظ صدرنشینی احتمالی مشکلات زیادی داشته باشند و در مقابل آرسنال و تاتنهام با در نظر گرفتن بازیکنان جوانی که در ترکیب دارند شانس بیشتری برای حضور در بین 4 تیم نهایی دارند. بزرگ‌ترین خطر برای تمامی این تیم‌ها منچسترسیتی تیم غیرقابل پیش‌بینی روبرتو مانچینی است که می‌تواند در هر بازی تهدیدی جدی برای این تیم‌ها باشد.

گاردین / مترجم: امیررضا نوری‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها