مرادی :

قانون هدفمندى امسال اجرا مى‌شود

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها گفت: 50 درصد منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها به مردم 30 درصد بنگاه های تولیدی و خدمات و 20 درصد برای هزینه های دولت باز توزیع می شود.
کد خبر: ۳۶۸۵۴۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از اداره کل روابط عمومی وزات رفاه و تامین اجتماعی، بهروز مرادی در همایش مدیران ستادی و استانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: دولت 10 درصد از سهم هزینه های خود را نیز به مردم بخشیده است که به این ترتیب سهم مردم 60 درصد می شود که اگر نتیجه فعالیت بنگاه های تولیدی را نیز به سهم مردم اضافه کنیم می توان گفت؛90 درصد منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها به مردم بر می گردد. در مواردی که گفته شد 10 درصد از منابع میتواند بین این سه بخش جابجا شود.

وی با تشکر ویژه از وزیر رفاه و تامین اجتماعی برای انجام مقدمات اجرایی قانون هدفمندی یارانه ها و در تشریح برخی اقدامات در اجرای مرحله نخست طرح یاد آور شد: در سال 88 و ابتدای سال 89 سازمان آمار ایران فرم اطلاعات اقتصادی را در اختیار خانواده ها قرار داد و قریب به 92 در صد از سرپرستان خانوار این فرم را پر کردند در 28 اردیبهشت سال جاری، جمع آوری شماره های حساب یا کارت سرپرستان خانوار متقاضی توسط وزارت رفاه شروع شد و این کار تا اول مهر ماه به پایان رسید.

بهروز مرادی در ادامه گفت: پس از جمع آوری شماره های حساب یا کارت سرپرستان خانوار مبلغ 81 هزار تومان به ازای هر نفر برای سرانه 2 ماه به حساب آنها واریز شد.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها با تاکید بر این که هیچ نکته مبهمی در اجرای این قانون وجود ندارد، اعلام کرد: قانون هدفمند سازی یارانه ها امسال اجرایی می شود و تمام بسته ها نیز نهایی شده است.

وی با اعلام اینکه قیمت حامل های ان‍ژی و زمان اجرای قانون نیز در زمان مقتضی اعلام خواهد شد، ‌تاکید کرد: عدم اطلاع رسانی درباره این موضوعات به دلیل ابهام در اجرای قانون نیست بلکه دلایل منطقی و عقلانی دارد و سیاست های دولت این گونه ایجاب می کند.

بهروز مرادی افزود: این به معنی پنهان سازی و شفاف نبودن فعالیت های دولت نیست چرا که در این نظام و به خصوص در دولت های نهم و دهم چیزی از مردم پنهان نشده و نمی شود.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: منافع قانون هدفمند سازی یارانه ها برای 75 میلیون نفر با هر سطح درآمدی است و هیچ کس نیست که از اجرای این قانون متضرر شود .امسال دو گروه درآمدی تعیین کردیم و سال دیگر حداقل باید سه گروه درآمدی داشته باشیم و در سال های آتی سطح درآمدی طبقات متوسط و پایین یک مقدار بیشتر می شود.

هدفمندی یارانه ها حذف یارانه نیست

بهروز مرادی با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها حذف یارانه نیست، تاکید کرد: قرار نیست یارانه ای حذف شود بلکه قرار است منابع بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی گفت: هم اکنون 10 دهک جمعیتی داریم که اگر عدالت کامل در جامعه حکمفرما باشد هر دهک جمعیتی 10 درصد باید درآمد داشته باشد، ‌حال آنکه این گونه نیست و دهک اول و دوم با 15 میلیون نفر جمعیت 5 درصد درآمد جامعه را دارد و دهک های نهم و دهم 45 درصد در آمد جامعه بهره مند هستند.

مدیرعامل سازمان هدفمندی ادامه داد: ما باید به سمتی برویم که این شکاف کاسته شود ، وقتی دو دهک جمعیتی 5 درصد درامد جامعه را دارند یعنی شدیدا نیازمند کمک هستند.

وی ایجاد تحول و تغییر را در روند فعلی بهره وری ،‌ شرط ضروری بقا و افزایش قدرت رقابت پذیری کشور دانست و تصریح کرد :‌ این اصلاح ساختاری باید به تدریج و همزمان با جریان عادی زندگی مردم اتفاق بیفتد .

قرار نیست تورم زندگی مردم به هم بریزد

بهروز مرادی تاکید کرد:‌ تحول باید بیماری های مزمن اقتصاد مثل تورم را درمان کند ،تورم در کشور ما قدمتی 75 ساله دارد و به صورت فزاینده و مستمر بوده و یک بار برای همیشه باید از صدر مسائل پایین بیاید شیب افزایش هزینه ها در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ملایم است.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها خاطر نشان کرد: شیب افزایش هزینه ها در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ملایم است و قرار نیست تورم عدد نگران کننده ای باشد و زندگی مردم به هم بریزد.

مرادی با اعلام اینکه قدرت خرید دو دهک اول و دوم در خانوار های روستایی 100 افزایش پیدا می کند، گفت :‌ قدرت خرید دو دهک اول و دوم در خانوار های شهری نیز 70 درصد افزایش می یابد.

وی افزود : دهک سوم و چهارم روستایی و شهری نیز قطعا پس انداز خواهند داشت و دهک های پنجم و ششم نیز در صورت اصلاح الگوی مصرف پس انداز می کنند.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها در ادامه بیان داشت: در دهک های هفتم و هشتم نیز هزینه های زندگی با افزایش قدرت خرید برابر ااست و این افزایش قدرت خرید در زندگی دهک های نهم و دهم تاثیری نخواهد گذاشت.

بهروز مرادی هدفمند سازی یارانه ها را یک طرح مردمی دانست و تصریح کرد: هرکس مقابل این طرح بایستد غیر مردمی است و یک بار برای همیشه مدال اجرای این طرح بر سینه دولت دهم زده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها