طبق برنامه پنجم توسعه

45 نقطه کشور مجهز به اورژانس هوایی می شود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برنامه پنجم توسعه، 45 نقطه کشور مجهز به اورژانس هوایی می شود.
کد خبر: ۳۶۸۰۰۲

به گزارش ایرنا ، غلامرضا معصومی روز شنبه در کارگاه کشوری مدیریت اورژانس بیمارستانی استان های شرق کشور در بیرجند افزود: در برنامه چهارم توسعه ، هیچ پایگاه اورژانسی برای جاده های فرعی کشور دیده نشد لذا عمده پوشش اورژانس مربوط به جاده های اصلی بود.

وی اظهار داشت: هم اکنون 1792 پایگاه اورژانس در کشور فعال است که از این تعداد 1060 پایگاه جاده ای و مابقی آن شهری هستند.طی برنامه چهارم توسعه متوسط زمان رسیدن اورژانس 115 بر بالین بیمار در جاده ها کمتر از 15 دقیقه تعیین شده بود که هم اکنون این رقم به 14 تا 14.5 دقیقه رسیده است.همچنین متوسط زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در شهرهای کوچک هشت دقیقه و در شهرهای بزرگ به جز تهران 10 دقیقه می باشد.

معصومی به نوسازی ناوگان آمبولانس پیش بیمارستانی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: طی سالهای اخیر سه هزار و 300 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس 115 کشور اضافه شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی با بیان اینکه 700 دستگاه آمبولانس نیز تا پایان سال در بین اورژانس پیش بیمارستانی‌های کشور توزیع می‌شود ، خاطرنشان کرد: 300 دستگاه آمبولانس از این تعداد برای مناطق سخت گذر اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه زمان تعیین تکلیف بیمار در اورژانس بیمارستانی در حال نهایی شدن و ابلاغ است ، یادآور شد: این زمان حدود شش ساعت تعیین شده و امکان خروج بیمار از اورژانس در مجموع نباید به 12 ساعت برسد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات فضای فیزیکی بیمارستانها گفت: بسیاری از بیمارستانها اصلی کشور قدیمی هستند و برای توسعه بخش اورژانس با مشکل مواجه اند.

معصومی اولویت امسال وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را اورژانس های بیمارستانی ذکر کرد و گفت: در این راستا ستاد ارتقای خدمات اورژانس بیمارستانی تشکیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها