احمدی نژاد در همایش نظام بانکی کشور:

ذخیره ارزی ایران قطعاً بیش از 100 میلیارد دلار است

رئیس جمهور گفت که ذخیره ارزی ایران را 100 میلیارد دلار عنوان کردند که البته قطعاً بیش از این مقدار است.
کد خبر: ۳۶۳۳۲۵

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ظهر امروز شنبه در همایش بزرگ نظامی بانکی در مسیر توسعه و تحول کشور که با حضور مدیران عامل و مدیران ارشد بانک‌های کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شده است، کارهای صورت گرفته بانک‌های کشور را بسیار ارزشمند خواند و اظهار داشت: در بخش مسکن همت کردید و یک‌بار برای همیشه داستان تکراری پرش‌های پلکانی قیمت مسکن را کنترل کردید که هم تولید مسکن افزایش پیدا کرد و هم افزایش‌های جهشی قیمت مسکن برای همیشه مهار شد و از قطار اقتصاد بیرون رفت.

وی با بیان اینکه با پشتیبانی‌ها و کارهای کارکنان نظام بانکی در سال‌های آینده مسکن از فهرست دغدغه‌های مردم خارج می‌شود، عملکرد نظام بانکی را در حوزه حمایت از تولید و سرمایه گذاری مورد تقدیر قرار داد و با ارزشمند‌ خواندن آن، افزود: بدون بانک، محال است بخش تولید تنفس و رشد کند.

رئیس جمهور گفت: با اتفاق بزرگی که در حوزه بنگاه‌های کوچک صورت گرفت یک میلیون و چند صد هزار شغل در یک بازده زمانی کوتاه ایجاد شد؛ البته برخی ناسپاسی کردند و خواستند این خدمت نظام بانکی را زیر سؤال ببرند.

احمدی نژاد ادامه داد: انحراف در همه جا پیدا می‌شود؛ اما با اینکه درصد بسیار کمی انحراف در این بخش صورت گرفت؛ به این دلیل که کاری موفق بود، بیشتر مورد هجمه قرار گرفت.

وی به تلاش کشورهای غربی برای ضربه زدن به ملت ایران از طریق تحریم نظام بانکی کشور اشاره کرد و گفت که این موضوع نیامده محو شد و روی کاغذ ماند و خشک و بی‌اعتبار شد؛ و بانک‌های خود آنها متلاشی شدند اما بانک‌های کشورمان هنوز ایستاده‌اند و کار می‌کنند.

رئیس جمهور عملکرد و خدمات نظام بانکی کشور را در بخش‌های گوناگون بسیار ارزشمند توصیف کرد و با اشاره به موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: تعداد زیادی حساب افتتاح، کنترل و رصد شد و از این به بعد نیز حساب‌ها به طور فعال کار می‌کند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود چند موضوع را خطاب به مدیران نظام بانکی کشور متذکر شد و با اشاره به بانکداری اسلامی به عنوان اولین تذکر گفت: در این راستا، در ابتدای راه هستیم و بانک‌داری اسلامی به لحاظ شکلی به طور کامل جا افتاده؛ اما باید یک گام دیگر برداریم و به لحاظ محتوا بانک‌داری اسلامی را کامل و عقود اسلامی را رعایت کنیم تا خیر و برکت آن در اقتصاد کشور و سفره و زندگی مردم مؤثر باشد.

به گزارش فارس، دومین تذکر احمدی‌نژاد به مدیران ارشد نظام بانکی کشور، استفاده از ظرفیت‌های ارزی بود که وی در این زمینه گفت: دیگران ذخیره ارزی ما را 100 میلیارد دلار عنوان کردند که البته قطعاً بیش از این مقدار است و چقدر خوب است این ظرفیت از طریق بانک‌های کشور فعال شود.

وی از رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی و مدیران بانک‌های کشور خواست تا طرحی جدید را با نگاه بین‌المللی و جهانی و البته با رعایت حدود، ارزش‌ها، احکام دینی و عدالت در حوزه بانکداری طراحی کند.

رئیس جمهور در ادامه، با تاکید بر ضرورت تفکیک بخش سرمایه‌گذاری از بخش هزینه‌های ضروری تصریح کرد: باید مشکل کسانی که نیازهای ضروری و اولیه زندگی دارند، با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه برطرف شود و نباید به سمتی برویم که اصل و سنت قرض‌الحسنه به حاشیه برود؛ البته کسانی که می‌خواهند کار اقتصادی تجارت و سرمایه‌گذاری کنند بیایند در عقود اسلامی مشارکت و سود آن را بر اساس مشارکت و قرارداد منعقد شده به صورت عادلانه توزیع کنند.

احمدی نژاد متذکر شد: اگر عقود اسلامی به‌خوبی اجرا و حق مسترد نشود، قله‌های ثروت و فاصله‌های طبقاتی بدون جهت ایجاد می‌شود.

وی کارکنان حوزه بانکی کشور را مؤمن، متعهد، دلسوز و شریف خواند و افزود: گاهی برخی پیچیدگی‌ها فرصت‌هایی را در اختیار افراد محدودی قرار می‌دهد که همه زحمات را از بین می‌برد.

رئیس جمهور نظام بانکی کشور را یک بخش در کنار بخش‌های اقتصادی ندانست و با بیان اینکه هیچ بخش اقتصادی‌ای بدون بانک نمی‌تواند ادامه حیات بدهد، بخش بانکی را به شبکه گردش خون در بدن تشبیه کرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: " بدون خون هیچ کدام از سلول‌های بدن نمی‌توانند زنده بمانند شبکه بانکی باید پول و منابع را به موقع و به اندازه در اختیار بخش‌های مختلف اقتصاد قرار دهد. "

وی سلامت و رشد بانک داری و اقتصاد را به طول کامل متکی و وابسته به چرخش کار در نظام بانکی دانست.

احمدی نژاد در پایان با بیان اینکه باید به نطقه‌ای برسیم که هرکس به‌انداز حق خود سهم ببرد و ثروت و فرصت‌های کشور به طور عادلانه توزیع شود، نقش سیستم بانکی کشور را در این راستا بسیار حساس و تأیید‌کننده خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها