محسن علی اکبری تهیه کننده سریال تلویزیونی یک روز قبل معتقد است این سریال با به تصویر کشیدن پیشرفت ایران زمین در عرصه علم و فناوری در مقام تقدیر و سپاس از فعالان این عرصه تولید شده است.
کد خبر: ۳۵۷۴۴۰

محسن علی اکبری تهیه کننده سریال تلویزیونی یک روز قبل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: از سازمان هایی چون وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و وزارت فناوری ارتباطات برای تهیه و تولید این سریال مجوز گرفتم که وزارت فناوری اطلاعات در ساخت این مجموعه با ما همکاری مضاعفی کردند.

وی اظهار داشت: به طور معمول در مجموعه هایی که تاکنون تولید کرده ام با مشکلی روبرو نشدم و در این سریال نیز به دلیل توجه و تلاش کافی عوامل توانستم نتیجه کار را به منصه ظهور بگذاریم.

علی اکبری در خصوص ساخت سریال هایی با موضوع مهم و حساس در جذب مخاطب گفت: این مجموعه به دور از شعرا زدگی و کلیشه ها سعی دارد موضوعاتی پیرامون توسعه و آبادانی کشور را در قالب یک سریال شبانه به تصویر بکشد و به طور کل موضوع این سریال می تواند به عنوان سوژه ای جهانی مطرح شود که تلاش در به تصویر کشیدن فناوری های نوین این آب و خاک را دارد.

تهیه کننده یک روز قبل در مورد هدف خود از ساخت این مجموعه گفت: ساخت ماهواره ای ایرانی و فرستادن آن به فضا که به عنوان موضوعی مهم در سطح جهان مطرح شده سوژه بکری است که کمتر سازندگان آثار نمایشی به آن پرداخته اند.

وی بیان کرد: جوانان کشور ما سالیان متمادی در بحث هویت فرهنگ و توانایی کشور همت والایی داشتند و حس من به عنوان یک فرد از جامعه هنری این بود که با ساخت چنین سریالی افتخارآمیز و با نگاهی منسجم بتوانم از تلاش این جوانان تقدیر کنم.

علی اکبری افزود: این سریال سعی دارد به جنگ در سطح بین الملل بپردازد و این که امروزه جنگ هوایی و پرتاب توپ و تانک جای خود را به جنگ علمی و روانی که شاید بارها و بارها مخرب تر و عمیق تر از جنگ هوایی باشد که از سوی رهبر معظم انقلاب نیز به جنگ نرم تعبیر شده داده است و می تواند حتی فرهنگ یک مرز و بوم را تهدید کند.

یک روز قبل نگاهی متفاوت به مقوله جنگ نرم دارد

آزاده شمس بازیگر نقش شیوا نیز گفت: من در این سریال تلویزیونی برای نقش همسر (حمید رضا پگاه) انتخاب شدم اما طی ملاقاتی که با کارگردان این سریال داشتم تصمیم بر این شد نقش مقابل (حمید رضا پگاه) را که کارکتری به نام شیوا است ایفا کنم.

وی اظهار داشت: با خواندن فیلمنامه سریال به این نتیجه رسیدم که سریال یک روز قبل اثری متفاوت در ارتباط با موضوع جنگ و مقاومت است و می تواند در جایگاه آثار نمایشی فاخر قرار گیرد.

شمس تصریح کرد: یکی از دلایل جذب مخاطبان به این گونه سریال ها وجود سوژه ای بکر تازه و دست نخورده است که توسط نویسندگان تیزهوش نوشته می شود.

وی خاطر نشان کرد: تمامی عوامل این سریال دست در دست یکدیگر با تلاشی مضاعف توانستند تولید اثری متفاوت از توسعه و آبادانی کشور را به تصویر بکشند و در اینجا از تمامی عوامل این سریال تلویزیونی به ویژه دقت و نظر کارگردان و تهیه کننده برای ارتقا سطح کیفی این سریال کمال تشکر را دارم چرا که با ایفای نقش در این سریال تبحر و دقت صادق کرمیار در هر چه بهتر شدن این اثر پی بردم.

یک روز قبل تصویرگر نوع جدیدی از ژانر جنگ و مقاومت است

صادق کرمیار کارگردان این سریال گفت: قصه و داستان اولیه این اثر را با همکاری عباس اکبری مدیر سابق گروه جنگ نوشته و با مشاوره محسن علی اکبری تهیه کننده این کار آن را بازنویسی کردیم.

وی بیان کرد: مهم ترین نکته در ساخت این سریال این بود که با نگاهی خانوادگی به آن پرداختم و توانستم با کوتاه کردن فیلمنامه آن را به پخش برسانم.

کرمیار افزود: ما در ساخت این سریال هفت قسمتی از لوکیشن های متعددی چون لبنان، رامسر و سمنان برای تصویربرداری استفاده کردیم و با توجه به سوژه نویی که داشت امکانات و تجهیزاتی را برای ساخت این سریال در نظر گرفتیم.

وی تصریح کرد: این سریال با فاصله گرفتن از کلیشه و سوژه های تکراری نوع جدیدی از پیشرفت های علمی را به تصویر کشیده و به همین دلیل وزارت فناوری اطلاعات از ساخت این سریال که به نوعی در ارتباط با توانمندی های ملی است حمایت کرد تا این اثر هنری با کیفیت هر چه بیشتر مردم را با فناوری های نوین کشور آشنا سازد.

کارگردان یک روز قبل در خصوص استقبال مخاطبان از این سریال گفت: سریال هایی که با این موضوع تولید می شود می تواند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند چرا که این نوع کارها در عین حال که یک مضمون ملی دارد با ساختاری جدید در برقراری ارتباط با مخاطب نیز موثر واقع می شود.

یک روز قبل نمادی از به اهتزاز درآوردن پرچم ایران بر قله پیشرفت است

اتابک نادری بازیگر دیگر این سریال گفت: این سریال که موضوعی متفاوت از لحاظ ساختاری و نمایشی دارد یک موضوع ملی به شمار می رود و مهمتر از آن فیلمنامه یک روز قبل همانند فیلم نامه های دیگر به موضوعایت تکراری با درام اجتماعی نپرداخته است.

وی اظهار داشت: در این سریال علاقمند بودم که یکی از نقش های منفی را بازی کنم اما نقش یک افسر پلیس به نام زمانی به من واگذار شد.

نادری درارتباط با ساخت سریال هایی با موضوع ملی در جذب مخاطب گفت: به طور مسلم سلیقه مخاطبان در ساخت موضوعات بکر بالا رفته و همین امر قدرت انتخاب آنها را در ژانرهای مختلفی که ساخته و پخش می شود ارتقا داده است و این موضوع باعث افزایش آگاهی اجتماعی مخاطب در ژانرهای امنیتی، پلیسی می شود.

وی این سریال را بیستمین فعایت در عرصه هنری خود خواند و افزود: من در سریال تلویزیونی یک روز قبل جزو کوچکی از بخش اعظم کار بودم و با وجود اینکه بخشی از زمان تصویربرداری در ماه مبارک رمضان بود همکاران با آن شرایط و حجم سنگین کاری عاشقانه از کار لذت می بردند.

وی تصریح کرد: این اثر یکی از تجربیات خوب من در دوره 16 ساله حرفه ای بود و در این سریال به تصویر کشیدن ژانر پلیسی برایم حس خوبی بود که این خوب بودن را با تلاش های نیروی زحمت کش پلیس توانستم به خوبی بیان کنم تا مورد پسند مردم واقع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها