مذاکرات نظامی دو کره بدون حصول هیچ پیشرفتی در حل اختلافات دو کشور، پایان یافت.
کد خبر: ۳۵۶۵۷۶

به گزارش ایرانا، شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' به نقل از خبرگزاری 'یون هاپ' اعلام کرد که دور نخست گفت و گوهای نظامی بین دو کره که روز پنجشنبه، 30 سپتامبر (8 شهریور) آغاز شده بود بدون هیچ پیشرفتی پایان یافت.
این درحالی بود که سئول از پیونگ یانک خواست تا به خاطر غرق کردن یک کشتی جنگی متعلق به کره جنوبی در ماه مارس (اسفند/فروردین) که منجر به کشته شدن 46 ملوان این کشور شد از سئول عذر خواهی کند.

این مذاکرات که در روستای 'پانمونجوم' در مزر دو کره انجام شد 2 ساعت به طول انجامید.

به گزارش خبرگزاری یون هاپ،‌ وزیر دفاع کره جنوبی به طور جدی از کره شمالی خواست تا این اتهام را پذیرفته، به خاطر آن عذر خواهی و کسانی را که مسئول حمله به کشتی هستند مجازات کند. کره شمالی اتهام غرق کردن کشتی جنگی متعلق به کره جنوبی را رد می کند.

همچنین کره جنوبی از پیونگ یانگ خواسته تا بی درنگ تهدیدات نظامی خود را متوقف کرده و دست از رفتارهای تجاوزکارانه خود در مرزها دریایی دو کره دست بردارد. دو طرف تاریخ مشخصی را برای دور بعدی مذاکرات تعیین نکرده اند.

این در حالی بود که در آغاز مذاکرات امروز، ژنرال 'ری شین کوئن'،رئیس تیم مذاکره کننده کره شمالی، خواستار حل مسائل مورد اختلاف دو کره از نگاهی انسان دوستانه شد.

ژنرال 'مون سانگ کیون'، رئیس تیم مذاکره کننده کره جنوبی هم در پاسخ به این درخواست مقامات کره شمالی گفت که سئول نظاره گر چگونگی تعامل کره شمالی با موضوعات مورد اختلاف است.

پیش تر پیونگ یانگ خواستار بحث و گفت و گو در مورد مرز دریایی غیر رسمی دو کشور در ساحل غربی شده بود. کره شمالی خواستار ترسیم مجدد مرز دریایی دو کره موسوم به 'خط محدود شمالی' از بخش جنوبی این مرز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها