المپیک ورزش های بومی ; رویداد ورزشی برزیل و جهان

جام جم آنلاین:در سال 2003 ، برای ششمین بار جالب ترین رویداد ورزشی در برزیل به وقوع پیوست ، این رویداد
کد خبر: ۳۳۷۶۳
که به المپیک بومی معروف است هر دو سال یکبار در یکی از مناطق بومی نشین برزیل برگزار می شود.
المپیک ششم با حضور روزنامه نگارانی از برزیل و کشورهای مختلف جهان برگزار و به خاطر آن در روزنامه ها از وزیر ورزش برزیل قدردانی به عمل آمد ، این المپیک از اول تا 8 نوامبر در شهر توکانتینسو (واقع در شمال برزیل) برگزار شد.
برای شرکت در این مسابقات ، هزاران بومی از 60 قبیله در این مکان حضور پیدا کردند اولین بار که این المپیک برگزار شد ، بومی های غیرمحلی (از کانادا و گویان) هم شرکت داشتند.
به گفته سازمان دهنده این بازی ها ، برگزاری این دوره بسیار رضایت بخش تر از دوره های گذشته است زیرا وزیر ورزش و 3 نفر از کادر مجرب برگزارکننده المپیک که معایب گذشته را رفع کرده و از موارد مثبت برای رسیدن به هدف استفاده کردند ، این رویداد ورزشی یکی از جشن های بزرگ مردم بومی امریکای جنوبی به شمار می رود.
مردم بومی منطقه بیش از مقامات دولتی اصرار دارند که این ورزش ها را برگزار کنند و دلیلشان این است که این بازی ها ، ارزش خاصی به زبان ، سنت و ورزش های سنتی مردم بومی می دهند.
اولین دوره از بازیهای المپیک بومی ، اکتبر 1996 در شهر گویانی برزیل برگزار شد.
در این مسابقات 400 ورزشکار از 25 قبیله شرکت کردند و وزیر ورزش برزیل و په له فوتبالیست معروف در آن حضور پیدا کردند.
در بازی های المپیک بومی ، ورزش های منحصر به فردی انجام می شود. این ورزش ها به اختصار عبارتند از:

تیروکمان

مردم بومی ، خیلی زیاد از این وسیله برای شکار استفاده می کنند و در قرون گذشته از آن برای جنگیدن استفاده می شد در حال حاضر از این وسیله برای شکار ، ماهیگیری و ورزش استفاده می شود.
مردم برزیل ، این وسیله را از نوعی درخت خرما به نام توکومو، که بیشتر در لبه نهرها می روید ، می سازند تیر این وسیله از نوعی درخت بامبو تهیه می شود که پیکان نوک تیر ، نشاندهنده عظمت هنر بومیان است.
هر کدام از تیرها نشاندهنده نوعی شکار بودند ; تیرهایی که دارای نوکهای بلند بودند برای شکار پرندگان و از تیرهای نوک کوتاه برای ماهیگیری استفاده می شد.

طناب کشی

در اصل ، این ورزش دارای تاریخچه بومی نیست ولی در بسیاری از مناطق انجام می شود فقط مردها در این زورآزمایی شرکت نمی کنند; بلکه زنان هم از این ورزش لذت می برند.

کانوت سواری

استفاده از کانوت در میان بومیان امریکای جنوبی ، به خاطر تعدد رودخانه ها در این قاره بسیار رواج دارد. کانوت سواری در بین مسابقات برگزار شده از محبوبیت خاصی برخوردار است ، این ورزش به 2 صورت برگزار می شود: انفرادی و گروهی.

زیکوناریتی

این بازی مانند بازی فوتبال است ; با این تفاوت که به جای پا فقط از سر استفاده می شود ، 2 تیم ، رودرروی هم می ایستند و هر تیم به همراه کاپیتان ، 15 نفر است.

منبع : سایت اسپرانتو gxangalo
مترجم: رضا سجادیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها