سفر هوایی ایمنی داشته باشیم

ما امیدواریم تمام سفرها بی‌خطر باشد اما واقعیت آن است که حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند. بنابراین در ادامه بحث هفته گذشته برای داشتن سفر هوایی ایمن باید به نکته دیگر توجه داشته باشیم. نقشه‌ای طرح کنید. اگر هواپیمایی در حال سقوط است تقریبا همیشه چند دقیقه‌ای برای آماده‌شدن پیش از برخورد وقت هست. از این وقت برای مرور این موارد استفاده کنید: درهای خروجی کجا قرار دارند و سعی کنید تعداد صندلی‌های ما بین ردیف خود و درهای خروجی را بشمارید. در این صورت می‌فهمید که چه زمانی به در خروج خواهید رسید حتی اگر در را نبینید. موقعیت را تا حد ممکن تخمین بزنید.
کد خبر: ۳۳۳۵۹۳

تلاش کنید تا تشخیص دهید که هواپیما روی چه سطحی فرود می‌آید تا نحوه آماده شدن را طرح‌ریزی نمایید. به عنوان مثال اگر در حال فرود روی سطح آب هستید باید جلیقه نجات خود را بپوشید و تا وقتی‌که از هواپیما خارج نشده‌اید آن را باد نکنید و اگر در هوای سرد فرود می‌آیید سعی کنید که با پتو یا ژاکتی خود را در بیرون گرم نگه دارید. کمربند ایمنی خود را همیشه محکم ببندید. اگر سقوط هواپیما در زمانی اتفاق افتد که در خواب هستید از بسته بودن کمربندتان خوشحال خواهید شد. در هر حال مطمئن شوید که پیش از برخورد به طور مناسبی در اطراف بدن شما قرار گرفته باشد. (فیت باشد) هر سانتی‌متر شل بودن کمربند نیروی جی را که در هنگام سقوط به شما وارد می‌آید 3‌برابر می‌کند بنابراین آن‌را خوب ببندید. همچنین کمربند را تا آنجا که می‌توانید نزدیک به لگن خاصره خود محکم کنید. باید بتوانید که بخش بالای لگن خاصره را بالای لبه کمربند حس کنید. چرا؟ لگن خاصره ساختار محکمی‌ دارد که نیرو را بخوبی کنترل می‌کند. به هر حال اگر کمربندتان روی شکمتان کشیده شود شانس ایجاد جراحات داخلی خطرناک بیشتر می‌شود.

خود را برای ضربه برخورد محکم کنید

صندلی خود را به حالت حداکثر وضعیت عمودی درآورید و یک یا 2 حالت وضعیت محکم بودن را برایش در نظر بگیرید. اگر صندلی یا دیواره جلویی شما به حد کافی نزدیک است کف یک دستتان را روی پشتی صندلی جلویی قرار دهید و کف دست دیگر را به حالت ضربدری روی دست اول بگذارید و پیشانی خود را روی دستانتان قرار دهید. (انگشتانتان را درهم نبندید). همچنین در برخی موارد پیشنهاد می‌شود که سرتان را مستقیما روی صندلی جلویی بگذارید و انگشتان دست را در پشت سر در هم قرار دهید. قسمت بالای بازوانتان را در دو طرف سر قرار دهید. اگر صندلی در جلویتان قرار ندارد به جلو خم شوید و سینه خود را روی ران‌های خود بگذارید و سرتان را بین زانوانتان قرار دهید.

مچ‌های دست خود را بصورت ضربدری از جلوی ساق پا رد کنید و مچ پای خود را محکم در دست بگیرید. در چنین وضعیتی کف پاها باید در کف هواپیما و پشت زانوها قرار گیرند تا جراحات پا و کف آن کاهش یابد چون که پس از برخورد برای خروج موفقیت آمیز از هواپیما به آنها احتیاج دارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها