مطبخ

شامی

کد خبر: ۳۱۹۷۴۸

برای تهیه این شامی به مواد زیر نیاز دارید:‌

تخم مرغ: 6 عدد

گوشت: 500 گرم

جوش شیرین:‌ نصف قاشق چایخوری

لپه: 500 گرم

پیاز:‌ 2 عدد

نان خشک کوبیده:‌ اندکی

نمک و ادویه: به میزان لازم

کدو حلوایی: 200 گرم

طرز تهیه: ‌گوشت و یک عدد پیاز را با کمی نمک روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. بدون آن‌که به آن آب اضافه کنیم می‌گذاریم تا روی حرارت آب بیندازد. لپه را می‌پزیم طوری که آب آن به خوردش برود حین پخت کمی نمک نیز به آن اضافه می‌کنیم.

گوشت و لپه را با گوشت کوب برقی یا مخلوط کن کاملا له می‌کنیم. کدو حلوایی را که قبلا تفت داده‌ایم همراه کمی جوش شیرین به مواد بالا اضافه می‌کنیم و ورز می‌دهیم تا کاملا چسبندگی پیدا کند. پیاز نگینی شده را نیز در روغن تفت می‌دهیم و آن را هم به مواد بالا اضافه می‌کنیم. 3 تخم‌مرغ را همراه نمک و فلفل به آن افزوده مجددا ورز می‌دهیم. 3 تخم‌مرغ دیگر را در ظرفی می‌زنیم و سپس مقداری از مایه را برداشته کف دست شکل داده در پودر نان خشک زده در تخم‌مرغ زده شده می‌غلطانیم دوباره آن را در پودر نان خشک زده در روغن داغ با حرارت ملایم سرخ می‌کنیم تا کاملا طلایی شود.

سالاد با لوبیا سفید

کاهوی خرد شده:‌2 پیمانه

کاهوی پیچ: 1 عدد

لوبیا سفید پخته شده: 1 پیمانه

نارنج تازه برای گرفتن آب: 1 تا دو عدد

ارده: یک قاشق سوپخوری

تخم مرغ: 2 عدد

گوجه فرنگی: 2 عدد

ابتدا تخم مرغ را آب پز کنید و آن را خرد کنید. سپس ارده را در ظرفی ریخته آب نارنج را به آن اضافه می‌کنید و مقداری فلفل به آن می‌افزایید حالا کمی با چنگال آن را هم می‌زنید تا صاف شود حالا ابتدا تخم مرغ و سپس لوبیا سفید و کاهوی خرد شده را به سس اضافه می‌کنید. کاهوی پیچ را از وسط 4 قاچ کرده در 4 طرف ظرف قرار می‌دهید. سالاد را در ظرف ریخته و گوجه‌فرنگی را در اطراف آن تزیین می‌کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها