ناکامان لیگ، مدعیان اصلی جام حذفی

گروه ورزش: حضور در جام حذفی، برای آن تیم هایی که در کمرکش لیگ برتر، مدعی اصلی قهرمانی نیستند، همیشه اشتهاآور بوده است. تعداد این دست تیم‌ها این بار هم زیاد است. به عبارتی از پرسپولیس، استقلال و استیل‌آذین گرفته تا ابومسلمی که برای فرار از سقوط می‌جنگد، همگی شانس بالایی برای قهرمانی خود در جام حذفی قائلند و حتی ارزش این جام را بواسطه کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، برابر با فتح لیگ برتر می‌دانند.
کد خبر: ۳۱۱۴۰۸

این جدیت را به خوبی می‌توان در صحبت‌های کادر فنی تیم‌های مختلف مشاهده کرد. علی دایی یکی از همان نفراتی است که قهرمانی در جام حذفی را هدف متعالی خود در اولین نیم فصل حضورش در پرسپولیس اعلام کرد و با ارائه برنامه‌هایش برای حضور در این جام، خطاب به مسوولان پرسپولیس گفت که با اقتدار کامل در رقابت‌های جام حذفی شرکت خواهند کرد.

خواسته متقابل حبیب کاشانی از کادر فنی تیمش هم این بود که حساب ویژه‌ای روی جام حذفی باز کنند و این بازی‌ها را جدی بگیرند. به همین خاطر هم دایی در همان اولین جلسه تمرینی شاگردانش پس از پیروزی در دربی، از آنها خواست فکر این برد شیرین را از سرشان بیرون کنند و با تمام تمرکز برای بازی روز سه‌شنبه با ایران‌جوان بوشهر آماده شوند.

جام حذفی برای استقلال و صمد مرفاوی هم می‌تواند فصل تازه و نویدبخشی باشد. آبی‌ها که این روزها به دلیل شکست مقابل رقیب دیرینه حال و روز خوشی ندارند، فردا باید در ورزشگاه آزادی از تیم نه چندان مطرح ذرت‌کاران پارس‌آباد میزبانی کنند. مرفاوی که در ابتدای فصل قول داده بود، جام حذفی را هم مثل لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا جدی بگیرد، حالا پس از کسب نتایج نه چندان مناسب در لیگ، چاره‌ای ندارد جز این‌که تمام توان تیمش را روی جام حذفی و پس از آن لیگ آسیا معطوف کند.

در میان بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، بازی فردای سایپا و ذوب‌آهن به عنوان تنها تیم های لیگ برتری که به مصاف هم می‌روند، از حساسیت بالاتری برخوردار است. محمد مایلی‌کهن نیز با بیان این‌که برای جام حذفی برنامه‌هایی دارد، به ایسنا گفت: «با توجه به شرایط نامناسبی که در لیگ داریم به این جام به حالت بینابین نگاه می‌کنیم و از اینجا به بعد سعی می‌کنیم با شناسایی نقاط ضعف‌مان، در جام حذفی عملکرد بهتری داشته باشیم.»فردا این دیدارها در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار می‌شود:دوشنبه: پیکان‌ پتروشیمی تبریز، استیل‌آذین سپاهان نوین، نساجی مازندران‌ مس کرمان، ملوان سپیدرود رشت، فولادنوین اهواز صبای قم، شاهین بوشهر‌ - مس سرچشمه کرمان، سایپا - ذوب‌آهن، استقلال تهران -‌ ذرت‌کاران پارس‌آباد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها