سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ابراز امیدواری کرد با ابزار هنر سینما و رسانه بتوانیم پیام انقلاب را به تمامی جهان برسانیم.
کد خبر: ۳۰۸۵۷۶

به گزارش فارس ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه به همراه اصحاب فرهنگ‌، هنر و رسانه با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و نثار گل ضمن ادای احترام با بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید بیعت کردند.

حسینی در مرقد مطهر بینانگذار جمهوری اسلامی ابراز امیدواری کرد با ابزار هنر سینما و رسانه بتوانیم پیام انقلاب را به تمامی جهان برسانیم.

وی در این مراسم که جمع کثیری از اصحاب رسانه ، هنرمندان ، ناشران ، اهالی سینما و تئاتر و هنرهای تجسمی و مدیران مسوول نشریات نیز حضور داشتند ، افزود: در آستانه دهه مبارک فجر جزو نخستین گروه‌هایی هستیم که همچون گذشته با امام راحل‌مان تجدید عهد و میثاق می‌کنیم.باید درس‌هایی را که از امام(ره) آموختیم تکرار کنیم و پرچمی را که امام برافراشت با افتخار در اهتزاز نگه داشته و پیام انقلاب را نه فقط در مرزهای جغرافیایی ایران که در سراسر دنیا به مشتاقان برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضرت امام(ره) قیامی را یکه و تنها در روزگاری که یاوری نداشت و یاران خود را فرزندانی دانست که در گهواره‌ها هستند با توکل به خدا و اعتقادی راسخ در مقابل همه سختی‌ها آغاز و نهال انقلاب را کاشت. امروز ما در سایه سار این شجره طیبه و تناور از ثمرات این انقلاب استفاده می‌کنیم و این درخت تنومند علیرغم همه تندبادها، ترفندها و فتنه‌ها، آن چنان قوامی دارد که نمی‌توانند خدشه‌ای به آن وارد کنند.

حسینی با اشاره به تاکید حضرت امام به مساله ولایت فقیه و شکل گیری قانون اساسی اظهار داشت: لیبرال‌ها و ملی‌مذهبی‌ها در اول انقلاب قانونی نوشتند اما حضرت امام آن را کنار گذاشتند و آنچه را که بر مبنای تفکر و دیدگاه اسلامی بود، اساس قرار دادند.خیلی‌ها گفتند شاید در جامعه آمادگی لازم نباشد و یا جامعه جهانی آن را نپذیرد، اما امام دیگر این مسایل را برنمی‌تابیدند و در عین آن رافت و رحمتی که داشتند و رحما بینهم بودند، در بعضی از مسایل با صلابت و قاطعیت می‌ایستادند.

وی با تأکید بر این که حضرت امام (ره) در مقابل دشمنان کوتاه نمی آمدند و با قاطعیت برخورد می‌کردند، افزود: باید به تمامی ابعاد شخصیت حضرت امام(ره) توجه ویژه شود.براین عهد و باور هستیم که بتوانیم از آموزه‌های دینی و قرآنی که امام تا آخرین لحظه حیات مبارک‌شان با آن مأنوس بودند در همه حوزه‌های فرهنگی ، هنری ، سینمایی و.... بهره بگیریم.

حسینی گفت : امروز آمدیم یادآوری کنیم کمالات امام را و تأسی بجوئیم، امام انسانی کامل و معصوم در عصر ما بودند خیلی شخصیت‌های بزرگی در طول تاریخ بودند اما یک شخصیت با این تاثیرگذاری در عرصه جهانی کمتر کسی سراغ دارد.می توانیم با قاطعیت بگوییم که حضرت امام بی نظیر و بی بدیل بودند و ما درس هایی همچون عشق به اهل بیت، ارتباط با خدا، عبادت و صبر، استقامت و پایداری را از امام فراگرفتیم و ایشان در همه حالات همت بلند، غیرت دینی و تعصبی خاص داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که وقتی جسارتی به ساحت مقدس پیامبر گرامی حضرت محمد مصطفی (ص) می‌شود و سلمان رشدی ملعون آن مطالب را می‌نویسد، امام با قاطعیت آن فتوای تاریخی را صادر می‌کنند، ما هم به هر حال باید این روحیه را در خود تقویت کنیم.

وی شجاعت و شهامت امام را برخاسته از ایمان و اعتقاد دانست و افزود: به مصداق آن اوصافی که مولی الموحدین حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه در خطبه همام در امام نمود پیدا می‌کند چرا که عظمت و بزرگی خدا را کسی درک کرد دیگر همه چیز غیر خدا در نزد او حقیر و کوچک خواهد شد.

محمد حسینی گفت : هر چه قدرتمندان امثال آمریکا تهدید می‌کردند، در عزم استوار امام با آن فراست و کیاستی که در مسایل سیاسی و بحران‌ها داشتند، خللی ایجاد نمی‌شد.حضرت امام (ره) در پاسداری و صیانت از نظام اسلامی با هیچ کس عهد اخوت نبسته بودند، نزدیک‌ترین یاران و شاگردانی که سال‌ها در رکاب ایشان بودند، اگر از مسیر درست به بیراهه یا کجراهه می‌رفتند با آنان هیچ ملاحظه‌ای نداشتند تا توانستند انقلاب را حفظ کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حضرت امام(ره) به طور سطحی به مسایل بسنده نمی‌کردند و بینش بلند و والایی داشتند که خیلی‌ها آن مسایل را درک نمی‌کردند.امیدواریم ویژگی‌هایی که حضرت امام (ره) داشت، در رهروان‌شان و همه مردم و به ویژه مسئولان، مدیران، خواص و جامعه نخبگان و زبدگان که رسالت خطیری بر عهده دارند روزبه روز افزون‌تر شود.

حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باره ماجراهای اخیر که هشدار می‌دادند مواضع نخبگان و خواص جامعه باید روشن باشد و این که دوپهلو بودن بعضی وقت‌ها نمی‌تواند پایان‌بخش مسایل باشد، گفت : ما در حماسه نهم دی ماه شاهد بودیم که مردم جلوتر از مسئولان و خیلی از خواص جامعه حرکت کردند.خیلی از مسایلی که می‌رفت به وجهه ما در مسایل جهانی لطمه بزند و سلطنت طلبان ، منافقین و کسانی و که دوباره بخشید با حضور گسترده و حماسی مردم خنثی و همگان دانستند که مردم بر عهد و پیمانی که با امام بسته‌اند پابرجا هستند.

حسینی گفت: در مورد حضرت امام(ره) هر چه بگوییم کم است و باز هم نمی‌توانیم قطره‌ای از خوبی‌های ایشان را بیان کنیم.امام در سختی‌ها و بحران‌های زمان جنگ با لطافت روحی که داشتند اشعاری را می‌نوشتند که ایشان را با کسانی که در طول تاریخ بودند متمایز می‌کند.

در بخش‌های دیگری از این مراسم، محمود فرهنگ به نمایندگی از اهالی تئاتر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی به نمایندگی از اهالی رسانه و محسن علی‌اکبری به نمایندگی از اهالی سنیما به ایراد سخن درباره آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

جواد شمقدری، محمدعلی رامین، پرویز کرمی، محسن پرویز، جمال شورجه، کاوه اشتهاردی، اسماعیل سلطانیان، حبیب‌الله بهمنی، حمیدرضا دیبایی، انسیه شاه‌حسینی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها